hörmann 433mhz zender versterken/maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:24
beste forumleden,

Wij wonen nu in een appartementencomplex met een ondergrondse garage. Hiervoor hebben wij 1 zender gekregen van Hörmann. Het is er een met gele knopjes en typenummer: rsm4-433. Dus ik denk dat deze 433 mhz is.

Echter zijn er 2 nadelen. Het bereik is erg beperkt wat erg vervelend is. En als we nog een zender willen kost dat 100 euro volgens de vve. Echter kwam ik erachter dat je deze zelf kan programmeren als je 1 werkende transmitter hebt. Een losse zou dan nog 39 euro kosten, maar deze zou ik dan wel zelf kunnen programmeren. Het probleem over het zendbereik blijft dan helaas.

Mijn vraag is dus: zijn er diy transmitter kits of versterkers voor deze dingen?
(solderen enzo lukt wel)

mvg,
Niels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het bereik is sowieso beperkt door beton en dergelijk heen. 433mhz heeft ook nog eens een beperkt maximaal (wettelijk) vermogen, dus je komt niet echt verder ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:24
Dat kan, maar je hebt 2 varianten. 1 grote zender en 1 kleine zender. De grote zender heeft een extra stuk plastic eraanzitten, maar ziet er van binnen precies hetzelfde uit. Echter heeft deze een veel groter bereik. Ik dacht dat het misschien aan de batterij lag, maar een nieuwe hielp ook niet.