Laptopscherm geeft strepen weer...

Pagina: 1
Acties:

• Tamao
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01-2010
Gisteravond was ik en een vriend van mij bezig met een filmpje op Youtube aan het kijken, toen mijn computer in eens uit het niets een soort lang gerekt groen honingraatstructuur weergaf. Mijn geluid ging uit, en mijn computer bevriesde.

Nadat ik mijn computer uit had gezet, en ik hem weer aan wou zetten, kreeg ik in plaats van gewoon beeld allemaal verticale strepen op mijn scherm, groen, blauw, geel, rood, paars... Allemaal dunne streepjes, onregelmatig verdeeld over het scherm. Als ik mijn computer langer laat aan staan, komt verschijnt er langzaam een grote witte vlek in beeld, die uiteindelijk het hele scherm in neemt. Laat ik mijn computer nog langer staan, gebeurt hetzelfde weer, maar vervaagt het ditmaal naar zwart. Daarna blijft het beeld zwart.

Mijn computer zelf lijkt het nog te doen, hoewel ik daar niet zeker van ben omdat het scherm zwart is. Hij leek wel te reageren als ik inlog. Mijn geluid doet het overigens niet meer.

Ik heb ook onlangs (vrijdag) Windows 7 geïnstalleerd. Tijdens de installatie deed mijn scherm dit ook al, maar dat herstelde zich wel weer. Hiervoor had ik Windows Vista.
Verder heb ik een Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528. Ik heb hem nog niet gereset (mede dankzij het feit dat ik de resetknop niet kan vinden)

Ik hoop dat iemand weet wat er met mijn laptop aan de hand is.

Verwijderd

Volgens mij noem je dat 'artifacts', wat wordt veroorzaakt door een niet goed functionerende videokaart.
Mijn zus heeft ook altijd een laptop, bij haar vorige kreeg ze ook allemaal strepen door haar scherm, overigens geen zwarte vlekken.

Na een paar weken met die strepen was het ding helemaal dood, hij deed niks meer.
Nieuwe laptop aangeschaft.

Als ik jou was zou ik even opzoeken wat voor videokaart je hebt, en daar nieuwe drivers van downloaden.
Als je al de nieuwste hebt, dan gewoon een versie teruggaan.

• Tamao
probleem is wel dat ik verder behalve die strepen en vlekken helemaal geen beeld heb, dus een versie terug gaan word ook nog moeilijk omdat ik geen idee heb wat ik dan aan het doen ben... In ieder geval bedankt voor de reactie!!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Welke videokaart zit erin? (Ik hoop voor je dat het geen 8xxxM is voor je ;( )
Als het wel zo is , even bellen naar Fujitsu Siemens en dan het probleem opleggen en zeggen dat je een 8 series videokaart hebt , en dat hij allemaal artifacts geeft , kijken wat hun daar tegenover te zeggen hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Patjeee op 29-11-2009 14:40 ]

Verwijderd

Het lijkt erop dat je scherm al dood is.... Dit is natuurlijk extra zuur omdat je een laptop hebt. Probeer eens op Google naar verwante problemen te zoeken. Indien je nog garantie hebt is het natuurlijk een kwestie van terugsturen.

edit: Om te resetten hou je de power-knop ong 5 sec. ingedrukt, dan gaat ie rebooten!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 14:46 ]

Verwijderd

doet ie het met een externe monitor ook?

• Tamao
@ Patjeee: ziet er wel naar uit dat het een 8xxxM videokaart is... Ik denk haast dat dat het dan is :/ Bedankt voor de informatie!

@Dark Ghost: Ok. Ik zal het proberen dan... Bedankt!

@ pc fluisteraar: Nog niet geprobeerd, maar eens uitvogelen of dat me gaat lukken... Ook bedankt :D

Verwijderd

Mijn tip over drivers al geprobeerd?

(Hoewel het waarschlijn je videokaart is die doodgaat)

• Tamao
@ TaartMan: Nog niet geprobeerd... Maar ik denk haast ook niet dat het zin heeft.

Ik heb trouwens een filmpje gemaakt van wat er gebeurt als ik mijn laptop aanzet, en op youtube gezet, misschien dat er iets meer duidelijkheid over zou kunnen bestaan...
http://www.youtube.com/watch?v=PDLuA62B8RY
Pagina: 1