gaming: i7 of core 2 duo

Pagina: 1
Acties:

• nniicc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09-2023
Sommige laptops komen met een i7, andere met core 2 duo. De i7 is een pak duurder, maar is die ook beter? CAD en dergelijke doe ik niet. Heb wat gegoogled, maar van de uitleg die ik vindt begrijp ik niet veel. Blijkbaar gebruiken games maar één core en past die i7 zich aan zodat die dan één core sneller laat werken, klop dit? Als je een game op een core 2 duo van 2,53 ghz speelt dan gebruik je slechts één core aan 2,53 ghz en doet de andere core niets? Als je een game op een i7 1,6 ghz speelt dan gebruik je slechts één core, maar aan 2,8 ghz ofzo en doen de andere cores niets? Zou je dan niet beter af zijn met een processor met één core?

En dan wordt het nog moeilijker als ik de laptops bekijk die in de winkels verkocht worden. Wat is dan het beste van deze twee om te gamen?
- 2,53 GHz Intel Pentium Core 2 Duo P8700 en ATI Radeon HD 4650 videokaart met 1 GB aan DDR3-geheugen
- 1,6 GHz Intel Core i7 720QM en NVIDIA GeForce GT 230M videokaart met 1 GB aan DDR3-geheugen
De eerste heeft een betere grafische kaart maar de tweede een betere processor.

Is er iemand die hier iets van begrijpt?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Om meer te weten te komen over de de Core i7 Clarksfield raad ik je aan dit artikel door te lezen. Zo kom je meer te weten over Clarksfield en of dit platform ook daadwerkelijk een meerwaarde biedt.

Het onderdeel "wat moet ik kopen" zien we liever terug in een van de NBBG's :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-12 00:20
Er beginnen steeds meer games te komen die gebruik maken van 2 of meer cores. Voor de meeste games kom je inderdaad nog steeds toe met een (hooggeklokte) Core2duo. Voor gta4 heb je eigenlijk het best een triplecore.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Ik denk dat bij beide laptops het zowiezo de videokaart zal zijn die als eerste zal bottlenecken.

• Coiler
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 12:50
Kan je voor gamen niet beter de i5 nemen?
Deze klokt 1 core automatisch hoger als de anderen niets doen (ofzo)
Omdat de meeste games maar 1-2 cores gebruiken zal je hierdoor betere prestaties krijgen (lijkt mij)
En inderdaad zal de videokaart een bottleneck zijn, de laptops met betere videokaarten zijn waarschijnlijk niet te betalen.

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Maar een i5 zie je (volgens mij ) nog niet in laptops , correct me if i am wrong

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Als je niet zo'n ruim budget hebt , dan zou ik voor de Core 2 Duo gaan .
Want ik zie niet echt de meerwaarde van een i7 in vergelijking met een Core 2 Duo ook vanwege het grote prijsverschil.

Edit : Spijt me voor de dubbel post , even niet opgelet 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Spekker op 29-11-2009 14:02 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:22
Coiler schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:54:
Kan je voor gamen niet beter de i5 nemen?
Deze klokt 1 core automatisch hoger als de anderen niets doen (ofzo)
Omdat de meeste games maar 1-2 cores gebruiken zal je hierdoor betere prestaties krijgen (lijkt mij)
En inderdaad zal de videokaart een bottleneck zijn, de laptops met betere videokaarten zijn waarschijnlijk niet te betalen.
Dat doet de Core i7 ook gewoon hoor ;)
Pagina: 1