Forward MySQL verkeer op localhost naar ander IP

Pagina: 1
Acties:

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik ben al een flinke tijd op zoek naar een oplossing om LOCALHOST verzoeken op poort 3306 (MySQL) door te sturen naar een andere server.
Ik ben hier tot nu toe nog niet achter hoe ik dit moet oplossen.

De Webserver draait op Server 1 (win 2k8)
De MySQL draait op Server 2 (win 2k8)

Wanneer bijvoorbeeld PHP een database verbinding maakt naar localhost (wat gebruikelijk is) moet hij doorgestuurd worden naar Server 2.

Zijn hier oplossing voor?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is de reden dat je niet gewoon direct met server 2 communiceert?

BTW: waar heb je op gezocht? MySQL heeft notabene zelf MySQL Proxy waar dit mee kan... Echt, 2 seconden Googlen.

[ Voor 57% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-11-2009 11:47 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

In de config van je PHP app connecten op de andere server? :+

Het zal vrij moeilijk worden aangezien localhost het loopback adres is (as specified in je hosts bestand).

Misschien kan je in je hosts bestand bij localhost 127.0.0.1 vervangen door het ip van je MySQL server? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
De reden is dat er al een hoop (500+) sites draaien die hier zodalijk gebruik van moeten maken.
De meesten hebben hier uiteraard localhost in staan, de sites zijn niet allemaal in eigen beheer.

hostfile heb ik al geprobeerd, PHP ziet localhost echter nog steeds als 127.0.01

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 21:50
En als je 127.0.0.1 dan forward naar de goede server? :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Localhost in hostsfile moet je echt niet wijzigen, krijg je alleen maar problemen mee.

Je zoekt een tcp proxy of packet forwarder.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, ik zou gewoon je mysql hosts gaan "clusteren" ( is een vrij ruim woord bij mysql maar ok ) met localhost / externe mysql server samen.

Dan een mail sturen naar al je klanten met het nieuwe server adres en dat iedereen moet omswitchen omdat je over 1 maand het cluster weer gaat deactiveren. In die mail gelijk verwijzen naar een faq waar je de meest bekende setups ( phpbb / joomla / weet ik veel wat ) uitlegt hoe het adres te veranderen.

TCP proxy's / packet forwarders lijken me niet echt de juiste methode ( het werkt wel ) als je over x tijd gewoon de mogelijkheid niet meer wilt bieden. Zolang het kan gebruiken mensen het.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 12:54

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het vervelende van localhost is dat php met de socket gaat proberen te connecten, anders zou je makkelijk een tunnel kunnen opzetten, maar met de /tmp/mysql.sock (of waar die dan ook staat) lijkt het mij inderdaad wat lastiger worden.

Het beste wat je kan doen is inderdaad je users schoolen, en eventueel zelf zoeken op mysql_connect() en dat dan aanpassen voor de klanten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1