Beste lezers,
Sinds een aantal weken heb ik een lastig probleem: Mijn F:\ Schijf kan niet meer geopend worden hij geeft de volgende melding: this operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer.
Ik werk thuis met Windows Server 2008 Standard Edition. Gelukkig stonden er niet veel waardevolle bestanden op.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Ik kan de schijf gewoon via MSDOS prompt openen.
- Ik kan wel schijfopties bekijken met de rechtermuisknop.
- Wanneer ik van schijf letter wissel doet hij het wel! Hij functioneert alleen niet bij de F:\ drive.
Het is denkt ik toch een register probleem. Geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
mvg: Jens
Sinds een aantal weken heb ik een lastig probleem: Mijn F:\ Schijf kan niet meer geopend worden hij geeft de volgende melding: this operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer.
Ik werk thuis met Windows Server 2008 Standard Edition. Gelukkig stonden er niet veel waardevolle bestanden op.
Wat heb ik al geprobeerd?
- [*}Ik heb de premissies gecontroleerd. Hier ligt het hem niet aan, deze zijn gelijk als de andere schijven.'
- Deze melding komt oorspronkelijk voor als een policie melding. Je kan namelijk met grouppolicies schijven
blokkeren zodat gebruikers deze niet meer kunnen openen. Dit is exact dezelfde melding. - Ik ben de laatste weken wel bezig geweest met deze polcies maar alle niet op betrekking tot het administrator account. De policy die dit zou kunnen veroorzaken heet: Prevent access to drives from my computer. Al deze policies staan uit, zelfs de default domain policies en de local grouppolicies.
- Naar mijn idee zit het hem in het register.
- Ik heb de schijf geformateerd
- Ik heb de schijf verwijderd en opnieuw aangemaakt.
- Ik kan de schijf gewoon via MSDOS prompt openen.
- Ik kan wel schijfopties bekijken met de rechtermuisknop.
- Wanneer ik van schijf letter wissel doet hij het wel! Hij functioneert alleen niet bij de F:\ drive.
Het is denkt ik toch een register probleem. Geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
mvg: Jens