PC gaat uit na reboot installatie [Win 7]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:29
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds gisteren nieuwe onderdelen binnengekregen en heb hier ook een OEM versie van Windows 7 Home Premium x64 bijgenomen. Het probleem is nu dat als ik Windows wil installeren, alles goed gaat totdat hij gaat rebooten. Na de reboot start hij vanaf de harde schijf Windows op, althans dat probeert hij. Ik zie eerst het Windows logo met daaronder "Windows Starten", vervolgens komt daar iets van "Register instellingen wijzigen" te staan. Echter gaat mijn pc dan spontaan uit, om een paar seconden later weer aan te gaan. Als hij windows dan opnieuw wil opstarten krijg ik het scherm te zien dat Windows niet goed heeft kunnen opstarten en of ik in veilige modus wil opstarten. Als ik er voor kies om Windows normaal te starten, valt hij opnieuw uit op het moment dat het Windows logo verschijnt met daaronder de tekst "Windows starten". Kies ik voor Veilige Modus, dan krijg ik te zien dat de Windows Installatie niet voortgezet kan worden onder veilige modus.

De huidige pc zoals hij is: Intel Core i5 750, Gigabyte P55A-UD3, 2x 2GB Kingston ValueRAM DDR3 PC10600 1333MHz, Sapphire Radeon HD5770 1GB GDDR5, Zalman 600-HP voeding, OCZ Vertex 60 GB (waar ik WIndows op installeer), Seagate Barracuda 7200.10 320GB, Samsung Spinpoint F1 1TB.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Om thermische problemen uit te sluiten de koeler (Coolermaster Hyper TX3) losgehaalt en opnieuw geinstalleerd, waarbij oude koelpasta verwijderd is en nieuwe aangebracht. Volgens het BIOS wordt de CPU ongeveer 30-35 graden, wat acceptabel is.
- De SATA controller waar de Vertex op aangesloten is op AHCI mode gezet in plaats van IDE, alleen dan blijft de pc hangen als de AHCI Bios de aangesloten drives detecteerd. Er blijft dan een cursor knipperen onder een heel verhaal van Serial ATA AHCI Bios iSc Intel Corporation....
- CMOS gereset (ik kon niet meer in het bios komen doordat hij bleef hangen bij het AHCI bios)
- BIOS geflashed naar versie F4 (er zat F2 op) door middel van Q-flash, wat zonder problemen ging. Hierna heb ik in het BIOS "Load optimized defaults" geselecteerd, zoals volgens de Gigabyte website moet.
- Ik ben nu bezig met het installeren van Windows 7 x64 RC, om te zien of het misschien aan de installatieschijf ligt. Update: Dit is het ook niet, hij vertoond hier precies hetzelfde probleem. Terwijl hij het op mijn vorige PC prima heeft gedaan.

Wat ik nog wil doen:
- Linux LiveCD draaien
- Memtest86 draaien om geheugenfouten uit te sluiten

Is het trouwens normaal dat hij tijdens de installatie alleen echt bezig is bij "Windows bestanden uitpakken"? Ik zie hier namelijk wel het aantal procent omhoog gaan en hij is er hier wel even mee bezig. De andere stappen zijn steeds binnen een paar seconden klaar, waarna er een groen vinkje voor komt.

Ik heb ook op internet gezocht over dit probleem, maar daar heb ik niets relevant kunnen vinden.
Ik hoop dat een van jullie weet wat ik verder nog kan doen, naast de stappen die ik nog wil gaan uitvoeren.

[ Voor 0% gewijzigd door Thierry88 op 29-11-2009 10:35 . Reden: Specs aangepast ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
In elk geval die memtest uit gaan voeren. Ik heb hier een zelfde soort probleem gehad en toen bleek het aan 1 van de ram latjes te liggen. Het viel alleen op bij 64bit OS. Linux 32bit ging prima, maar 64bit niet. Als je dus een linux live gaat proberen, doe dan zowel een 32 als een 64 bit.

Voor de rest zou je een verse windows installatie kunnen proberen, misschien is er gewoon iets mis gegaan in de eerste run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ik heb nu al talloze pogingen gedaan met installeren, zowel de legal OEM versie als de RC.

Ik ga inderdaad nog eens proberen met een van de twee geheugenrepen eruit. Maar tot nu toe heeft Memtest niets gevonden, na verschillende passes. Geprobeerd, maar heeft niets geholpen.

Ik heb de videokaart (Radeon HD5770) verwisseld met mijn oude Geforce 7600GT (aangezien ik nog niet eens in Windows kan komen sluit ik driverissues uit), maar ook toen bleef de situatie hetzelfde. Aangezien ik wel op kan starten en ook het eerste deel van Windows Setup goed gaat, denk ik niet dat het aan de processor of het moederbord ligt, want dan zou hij mijns inziens daar al problemen moeten hebben.

Net geprobeerd XP (32 bit) te installeren. Het kopieren van bestanden gaat goed, evenals het opstarten waarna de setup verder gaat. Echter, zodra apparaten geinstalleerd worden krijg ik de melding "IRQ-NOT-LESS-OR-EQUAL". Volgens sommigen op dit forum is die melding gerelateerd aan brakke drivers of brak geheugen. Echter, Memtest86+ gaf geen errors na verschillende passes en de Memory Diagnosis die op de Windows 7 installatieschijf staat heeft ook niets gevonden.

[ Voor 74% gewijzigd door Thierry88 op 29-11-2009 13:26 . Reden: update ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Geprobeerd gOS vanaf een USB stick op te starten. Dit lukte wel zonder problemen.
Bij een oudere Kubuntu (8.04) kreeg ik echter een hele lijst errors als ik hem als livecd wilde opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
-

[ Voor 100% gewijzigd door Thierry88 op 07-12-2009 11:17 . Reden: was een kick zonder resultaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Inmiddels zijn we weer een week verder. Ik heb in de tussentijd de hardware als RMA teruggestuurd. Ik krijg echter van hen bericht dat zij geen defecten hebben kunnen vinden Zijn er andere dingen die dit probleem kunnen veroorzaken? En waarom alleen als Windows 7 wordt opgestart?

Ik heb het opgegeven wat het heeft kunnen zijn, gelukkig deed de webshop er niet moeilijk over toen ik een beroep op Koop op Afstand deed en krijg ik mijn geld terug.

[ Voor 27% gewijzigd door Thierry88 op 07-12-2009 18:43 ]

Pagina: 1