Toon posts:

Plan9 Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst iets opgevangen van het Plan9 OS Wiki Officiele website

Ik heb het zelf nu op een VM draaien maar weet niet goed wat ermee te doen, de documentatie is niet zo heel goed. Het lijkt een beetje op een Unix OS.

Dus wat ik me af vraag is zijn er mensen die ervaring hiermee hebben en het regelmatig gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://plan9.bell-labs.com/plan9/img/plan9bunnywhite.jpg

Verwijderd

Plan 9 bestaat al een tijdje en de interesse is al jaren lang voorbij (ook al heeft het uberhaupt nooit echt interesse gewekt). De releaseversies zijn ook niet echt praktisch voor dagelijks gebruik omdat het allemaal erg verouderd is en vnl bedoeld was voor academici die zich met OS design bezighielden.

Je doet er het beste aan om Plan 9 weer te verwijderen, het is echt iets van vroeger en weinig succesvol geweest (en ook niet zo bedoeld). Maw je hebt er nu nix meer aan.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Met hierboven, maar ze hebben wel een leuk OS-beest

Verwijderd

Plan 9 is nou echt een OS wat je inderdaad kan verwijderen en vergeten. Je kan er weinig mee maar het is wel leuk om te weten dat het er is.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Regelmatig gebruiken, nee, maar ik vind het altijd erg leuk om er mee te spelen, het zit bomvol goede ideetjes. Op een bepaalde manier is het een puurdere Unix dan welke hedendaagse Unix variant dan ook. Het "alles is een (tekst)file" principe wordt hier nog veel verder doorgevoerd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.