Toon posts:

[Aanschaf laptop] Budget 400-550 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn zus wil graag een nieuwe laptop halen. De oude laptop begint heel traag te worden, zelfs na herinstallaties van windows.

Ze wil hem vooral voor internetten, downloaden, films kijken, outlook, itunes etc gebruiken. Een spel als sims 3 zou mooi meegenomen zijn. Het is wel noodzaak dat de voorgenoemde programma's (behalve sims 3) fatsoenlijk tegelijk kunnen draaien, zonder dat het systeem traag begint te worden.

Ze heeft nu een Compaq Presario c700, met Vista Home Premium, bijna 2 jaar oud. (1 gb ram, 1,46 GHz Intel Pentium dual). De accu gaat max 10 minuten mee, dus een lange levensduur van de accu is ook een belangrijk punt. Ik moet zeggen dat ze het vertrouwen in de compaq vrijwel compleet verloren heeft..

Ze heeft er twee uitgezocht, de Asus K50IJ-SX076V en de Asus K50IJ-SX154V (vergelijking). Beiden hebben 3 gb ram, 4 lijkt me overbodig voor een thuisgebruiker? Zijn deze geschikt voor haar eisen? Of zijn er andere, (betere) opties?

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt,
Niek

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de BBG topics (overzicht: [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) door te lezen. Of die twee laptops goed zijn, vast en zeker, al zijn snelheid en batterijduur vaak tegengestelde mogelijkheden. Echter, die laptop die je noemt moet echt nog goed zijn, vervang Vista eens door XP of Windows 7 en het moet een stuk beter zijn. Het gaat er vaak ook om hoeveel rommel er op de laptop wordt gezet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar die BBG gekeken, maar daar niet echt gevonden wat we zochten (denk ik). De Basisnotebook gaat veel over gamen - dat is het niet; De multimedianotebook is een desktopreplacement - te duur; Businessnotebook zou kunnen, maar hier wordt gesproken over max 13,3 inch. 15 inch is eigenlijk toch wel het minimum; De netbook is ook niet echt wat we zochten.

Wat XP betreft op de oude laptop - Dit heb ik geprobeerd en aardig wat met de drivers geouwehoerd - geen succes. Windows 7 heb ik geen licensie van, en de rtc bleef steeds op 0% steken (de hele nacht lang).
Het punt is dat de laptop in het begin wel snel was, en nu (direct na de herinstall van Vista) niet. De accuduur is ook beneden de maat.

Verwijderd

Voor dat geld neem ik liever een Acer met windows 7 dan maar iets minder processor maar wel gelijk windows 7 erop en 4GB ;) meerwaarde ga je toch wel merken met een onboard videokaart ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:31:
Ik heb naar die BBG gekeken, maar daar niet echt gevonden wat we zochten (denk ik). De Basisnotebook gaat veel over gamen - dat is het niet; De multimedianotebook is een desktopreplacement - te duur; Businessnotebook zou kunnen, maar hier wordt gesproken over max 13,3 inch. 15 inch is eigenlijk toch wel het minimum; De netbook is ook niet echt wat we zochten.

Wat XP betreft op de oude laptop - Dit heb ik geprobeerd en aardig wat met de drivers geouwehoerd - geen succes. Windows 7 heb ik geen licensie van, en de rtc bleef steeds op 0% steken (de hele nacht lang).
Het punt is dat de laptop in het begin wel snel was, en nu (direct na de herinstall van Vista) niet. De accuduur is ook beneden de maat.
Van de business variant 13.3" is er ook een 15.4" model, dat is dan de vostro 1520 ipv de 1320, volledig naar wens te configureren.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica