Omdat ik op mijn pagina wat dingen mooi wilde indelen in boxen ben ik het internet af gaan speuren voor een mooie css oplossing. Uiteindelijk een mooie oplossing gevonden waarbij je zelfs geen plaatje nodig hebt.
Deze CSS code:
icm deze HTML
levert dit op:

Nu wilde ik 2 van dit soort boxen naast elkaar zetten, daarvoor gebruik ik deze css:
In de HTML wrap ik 2x de bovenstaande HTML in de wrapper, en dan de eerste box in "left" en de 2e in "right"
In firefox werkt dat prima, en krijg ik:

Maar in IE gaat het fout, en wordt het:

Iemand enig idee hoe dit zo te krijgen is dat het in beide browsers werkt?
Deze CSS code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| .box , .box b.tc, .box b.tc, .box b.bc, .box b.tc b.L1, .box b.tc b.L2, .box b.tc b.L3,.box b.bc b.L1, .box b.bc b.L2, .box b.bc b.L3{ font-size:0px;padding:0;display:block; } .box b.tc b.L1,.box b.tc b.L2,.box b.bc b.L1,.box b.bc b.L2 { height:1px; line-height:1px; overflow:hidden; } .box b.tc b.L1,.box b.bc b.L1 { margin: 0 4px; } .box b.tc b.L2,.box b.bc b.L2 { margin: 0 2px; border-width:0 2px; border-style:solid; } .box b.tc b.L3,.box b.bc b.L3 {margin: 0 1px; border-width:0 1px; border-style:solid; height:2px; overflow:hidden; } .box .content { border-left-style:solid; border-left-width:1px; border-right-style: solid;border-right-width:1px; margin:0; overflow:hidden; } /* Left-side border color */.box .content { border-left-color:#aaa; border-right-color:#aaa; } /* Top border color */.box b.tc b.L1 { background-color:#aaa; }.box b.tc b.L2,.box b.tc b.L3 { border-color:#aaa;} /* bottom border color */.box b.bc b.L1 { background-color:#aaa; }.box b.bc b.L2,.box b.bc b.L3 { border-color:#aaa;} /* -- Default params for where content is ---- */.box .content { background:#eee; }.box b b.L2, .box b b.L3 {background-color:#FFF;} .box { margin:5px; width:315px; }.box .content { padding:5px;background-color:#FFF; } |
icm deze HTML
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <div class="box"> <b class="tc"> <b class="L1"></b> <b class="L2"></b> <b class="L3"></b> </b> <div class="content"> content </div> <b class="bc"> <b class="L3"></b> <b class="L2"></b> <b class="L1"></b> </b> </div> |
levert dit op:

Nu wilde ik 2 van dit soort boxen naast elkaar zetten, daarvoor gebruik ik deze css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| div.member_wrapper { position: relative; clear: both; } div.left { width: 50%; position: relative; float: left; } div.right { width: 50%; position: relative; float: right; } |
In de HTML wrap ik 2x de bovenstaande HTML in de wrapper, en dan de eerste box in "left" en de 2e in "right"
In firefox werkt dat prima, en krijg ik:

Maar in IE gaat het fout, en wordt het:

Iemand enig idee hoe dit zo te krijgen is dat het in beide browsers werkt?
[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 29-11-2009 15:26 ]