Surround speaker set, advies

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:54

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb sinds kort eindelijk mijn Denon versterker in gebruik om films te bekijken. Het is de AVR-1803 versteker met ondersteuning voor 5.1 of 6.1 surround sound. Momenteel heb ik Bose speakerset (AM-5) met twee melkpakjes. Nu wil ik dit uitbreiden naar een surround set voor mijn woonkamer. Nu vroeg ik mij af of er misschien goede leuke (betaalbare) speaksets worden verkocht. Ik zie namelijk vaak alleen surroundsets inclusief een nieuwe versterker van bijv. ONKYO. Alleen mijn Denon werkt nog prima...

Mijn vraag voornamelijk is of ik mijn AM-5 nog kan gebruiken tbv. 5.1 of dat het betere is om een nieuwe speakerset te kopen? De Denon moet goed genoeg zijn. Zijn er betaalbare sets met een goede prijs-kwaliteit verhouding? De sets die ik tot nu heb gezien zijn meteen 1000euro en dat is flink boven mijn budget.

Omdat ik zelf niet echt thuis ben in het hele surround sound gebeuren. Wilde ik de mensen in dit forum om advies vragen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als eerste;

Je kan vrij lastig de bose set combineren met een andere set. Je zou de melkpakjes zonder sub unit kunnen gebruiken als achterkanalen. Beter is het om een op elkaar afgestemde set te zoeken.Je moet ook niet kijken naar complete surroundsetjes (daar zitten idd de speakers bijna altijd bij) maar alleen naar de speakers (sets) zelf.
de pricewatch is een mooi begin en je kan ook even rondkijken op: http://www.kieskeurig.nl/speaker.

Wise enough to play the fool

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-02 15:49
Je zou is op XTZ kunnen zoeken. Vrijdag mijn xtz 89 rears en center opgehaald voor een magere 220 euri. Zit nu heel verloren naar mijn fronts te kijken en de 89ers zijn nog niet eens ingespeeld 8)7 . De fronts halen ik denk het nieuwe jaar niet meer. Maar ik ga dan wel kijken in de 99 serie voor een nog strakker stereo geluidsbeeld.