Toon posts:

[Hulp] waar, welke, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Verwijderd

Topicstarter
beste heren en dames (?) van het tweaker forum.

ik moet helaas berichten dat mijn pc vandaag na 4 en een half jaar vrolijk mijn .exe en commands uit te voeren overleden is.

jullie begrjpen natuurlijk wel dat dit heel erg pijnlijk is. dat hoef ik aan jullie niet te vertellen, maar men moet door. dus ik ben bezig een nieuwe pc bij elkaar te schrapen. aangezien ik niet -in tegenstelling tot iedereen op dit forum- enorm goed ben met hardware zou jullie hulp veel voor mij betekenen.

ik heb natuurlijk al rond gekeken en een aantal FAQ's gelezen, dit heeft mij alleen niet veel verder gebracht.
ik ga mijn nieuwe pc vooral gebruiken om op te gamen, zover ik heb begrepen is een dikke videokaart + genoeg geheugen hiervoor het belangrijkst.
  • ik heb al voor de videokaat besloten, aangezien een goede vriend deze ook heel fijn vind, namelijk :Asus Radeon HD4890 (1GB GDDR5)
  • als Processor liep ik te twijfelen tusse de i5 en de i7,
  • hier hoort natuurlijk ddr3 geheugen bij, ik zat te denken aan 4gb.
maar waarmee ik nu eigenlijk hulp bij nodig heb is; welk moederbord loopt goed met deze kaart en welke chipset hoort hier bij?

nu kom ik hier al lang genoeg om te weten dat het als trollen word gezien om een thread te starten en alleen maar de vraag te stellen welke, dus zouden jullie een goede link hebben waar ik wat wijzer uit wordt?

of kunnen jullie (als je dezelfde kaart gebruikt) je eigen ervaring met deze kaart + moederbord kunnen vermelden?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
neem hier eens een kijkje:
[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, de BBG zal wel duidelijkheid brengen en als je nog vragen hebt is daarvoor het [BBG aanschaf]-topic.

Mocht je nog iets willen weten, vermeld dan ook even je budget. Als je krap bij kas zit is een phenom II bijvoorbeeld prima, als je wat meer te besteden hebt een i5 (als de enige zware taak gamen is) of i7 (als je ook zwaar photoshopped of andere zware applicaties wilt draaien en daar de volle snelheid bij wilt).

Succes met het samenstellen van je pc :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel voor de reply's :) ik ga de BBG wel even goed doorspitten :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, dat is de plek voor dit soort orientatie :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.