Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sip-instellingen Voipian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand de juiste sip-instellingen voor Voipian al eens kunnen achterhalen ?
Het lukt mij wel met een sip-adapter bij Voipian te registreren en te bellen, maar 5 minuten na iedere registratie krijg ik een 500 Server internal error en het automatisch opnieuw registreren wordt pas na 15 minuten weer geaccepteerd.
Heeft iemand hier de oplossing al voor gevonden ?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Ik kan die sip-instellingen voor Voipian nergens vinden. Heb je toevallig ook nog de Voipian softphone (op je PC)
draaien? Bij Voipbuster cs krijg je altijd een melding na een paar minuten als je zowel je softphone hebt draaien en verbonden bent via sip.

Edit: welke sip-adapter gebruik je?

[ Voor 7% gewijzigd door AtRi op 29-11-2009 01:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de voip-aansluiting van mijn ZyXEL Prestige 2602R-D1A modem, dus eigenlijk een "ingebouwde" sip-adapter ;-). Het lukt mij niet om Voipian op andere adapters uberhaupt aan de praat te krijgen.
De softphone heb ik uiteraard, maar die draait niet als ik bel via de ZyXEL.
Officieel ondersteunt Voipian geen sip-adapters, hoewel support aangaf dat het werkt op een Fritz-box.
Maar die instellingen ........... ?!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Maar welke instellingen gebruik je nu dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volgende instellingen:

SIP Local port: 5060
SIP Server address : sip.voipian.com
Sip Server port: 5060
Register server port: 5060
Sip service domain: voipian.com
URL type: SIP
Expiration duration: 1800 sec
Register re-send: 5 sec.
Session expires: 3600 sec
min-SE: 20 sec
RTP port range: 16384-32767

Ik heb al diverse waarden veranderd, zonder verbetering.
De expiration duration zou eigenlijk 600 sec. moeten zijn, dan weet ik (bijna) zeker dat het blijft werken.
De server accepteert (in ieder geval met bovenstaande parameters) echter geen lagere waarde dan 1800 sec.