Logitech G51 + headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239515

Topicstarter
Hey,

Ik heb de Logitech G51 speakerset aangesloten op mn pc dmv een aux-kabel (2 aansluitingen (rood+wit) vanaf sub, naar 1 stekker die de pc in gaat). Deze set heeft een remote control waar je je headset + mic in kan pluggen en dan zou het moeten werken. Mn headset werkt wel via deze manier, maar mn mic van headset krijg ik maar niet werkend. Als ik mn mic in de normale ingang van mn mobo stop doet deze het gelijk, dus mic is niet stuk.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? (heb nieuwste drivers van SoundMax, Microfoon boost staat al aan, en configuratie staat op stereoluidsprekers).

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Als eerste:
Waarom heb je de G51 zo aangesloten en niet met de normale drie maal 3,5mm jack kabels (de groene, zwarte en oranje stekker)? Want op deze manier die je nu gebruikt zal je geen 5.1 surround hebben.

Maar je probleem wat je hebt met je microfoon is wel te verklaren:
Vanaf de pc loopt er immers geen kabel van de microfooningang naar de Logitech G51. Dus dan kan je koptelefoon het signaal niet door de G51 naar de pc sturen. Dus je moet of je G51 eerst met je pc verbinden via de roze aansluiting aan de achterkant van de G51. Of de set-up zo houden als je nu hebt en de microfoon meteen in de pc hebben.

Onderstaande is een afbeelding van de G51, de roze ingang moet naar de microfoon ingang (meestal de roze) van de pc. Op deze manier zal de remote van de G51 wel werken aangezien er dan data doorgestuurd kan worden:
Afbeeldingslocatie: http://aphnetworks.com/review/logitech_g51/006.JPG

Maar nogmaals vind ik de manier van aansluiten sowieso apart, gebruik gewoon de drie 3,5mm jacks...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Vervallen. FeaR1986 maaide mij het gras voor de voeten weg. _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 28-11-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat zeg ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou kijk, ongeveer een jaar geleden had ik hem met aux kabel aangesloten en toen werkte mn headset + mic wel via die remote-controll van de G51.

Heb hem nu weer met die 3 jacks (+1 van de mic) aangesloten op mn pc. Probleem is echter dat dan geen van beiden werkt (geen geluid en mic) als ik deze aansluit via die remote controll. Ik ben nu even niet thuis maar zal vanavond kijken hoe ik de stekkers precies heb aangesloten. Als ik me goed herinner heb ik namelijk die oranje (sub-center) + de roze (mic) in zo'n 2-naar 1 jack aansluiting in mn computer geplugd. Maar nogmaals, moet dit even nakijken. Weet het niet 100% zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 239515 schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:07:Als ik me goed herinner heb ik namelijk die oranje (sub-center) + de roze (mic) in zo'n 2-naar 1 jack aansluiting in mn computer geplugd.
Dat zou sowieso een aparte manier zijn, want koptelefoons zijn veelal stereo en dus links en rechts kanaal. Dan zou je de groene mini-jack uitgang moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, hoe ik het nu heb is:
- roze jack (mic) rechtstreeks van G51-set naar pc ingang (ook roze natuurlijk)
- oranje jack(sub-center) + groene jack(front) via 2-naar 1 jack aansluiting in de groene ingang bij pc.
- zwarte jack (rear) rechtstreeks van G51 naar blauwe ingang pc.

Nu hetzelfde probleem na inpluggen van headset in die remote-controll: Geluid werkt wel maar mic niet. Heb via soundmax aangegeven dat in de roze aansluiting mn mic zit, dus dit zou goed geconfigureerd moeten zijn.

Kunnen jullie hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
probleem opgelost.

Aansluiting zoals hierboven gehouden. Stond alleen nog geconfigureerd als 5.1 aansluiting, heb dit nu gewijzigd in quadrofonische luidsprekers, en 3x raden: probleem opgelost!

Thanks voor de reacties in ieder geval. Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kan wel kloppen inderdaad...

Want als ik het zo lees heb je dus (onboard) geluid, maar niet volledig 5.1. Dus wil je dan een microfoon gebruiken moet je één van de kanalen weghalen. Maar vraag me überhaupt af of je geluid wel lekker gaat in dingen als games en films. Want je stuurt het geluid van de fronts (groene uitgang) nu naar de fronts, maar ook naar de center en subwoofer.

Nofi, maar je hebt alles best wel apart aangesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, ja ik weet het. Maja, ik kan niet anders omdat mn onboard soundcard maar 3 ingangen heeft. Dus moet een beetje improviseren aangezien ik 4 stekkers heb:P Moet zeggen dat het goed werkt hoor, met games, muziek, films. Allemaal geen probleem. Gewoon echt surround geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mja, over echt surround valt te twisten natuurlijk aangezien het niet helemaal 100% klopt ;)
Maar kuddo's voor je manier van aansluiten en uitvogelen om met een niet optimale set/aansluitingen toch nog iets leuks te maken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, oke. Daar moet ik je gelijk in geven.

Laat ik dan in ieder geval zeggen dat het op echt surround geluid lijkt ;) . wat achter gebeurd hoor je uit achterste boxen, wat voor gebeurd hoor je uit de voorste (en links links en rechts rechts :P ).

Nu blijkt alleen mn headset niet meer 100% te werken... :( binnekort maar eens kijken voor een nieuwe. Wat raad je aan voor max 20 euries?
Pagina: 1