Toon posts:

verbeteren netwerk prestatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router linksys wrt54G versie 3. Er zijn maximaal 4 computers in het huis die tegelijk een IP adres krijgen. IP conflicten komen soms voor maar niet vaak. Nu is het probleem dat een van de computers (staat ver van de router vandaan) veel uitval heeft. Dan is het niet zomaar even weg maar het kan een half uur duren voordat er op wat voor manier dan ook weer contact is.

Soms geeft de router deze computer een 169.X adres, hetgeen neerkomt op geen verbinding met wat dan ook. Meestal krijgt hij een acceptabel IP-adres. MAAR een ping naar buiten, of naar de router geeft unreachable. Een vast IP adres instellen lost het 169.X probleem op maar er komt nog steeds vaak geen bit door.

De ontvanger is aanwezig en wordt herkend (het is een USB linksys universal ontvanger).

Een laptop in de zelfde ruimte zetten geeft adequate verbinding op de laptop al is het signaal matig. De laptop heeft een interne ontvanger die vermoedelijk veel krachtiger is dan een slap USB dingetje.

Wat kan ik doen om de situatie te verbeteren? Een krachtigere antenne kopen? Een wrt54GL kopen? Ik heb al een parabole ontvanger in elkaar gefabriekt met alufolie, dat lost het probleem niet op.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

De probleempc is een pc die via wireless verbonden is? (Via de USB Linksys adapter?) Waar staat deze in het huis? Heb je al andere kanalen getest, soms overlapt je kanaal met die van de buren namelijk en dan wordt het signaal al snel slechter..

https://powershellisfun.com

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Je geeft zelf al aan dat het een krappie usb dingetje is. Daar zit ook je probleem denk ik. Goed pci ontvangertje kopen met eventueel een grote antenne erbij. Of kabeltje trekken.

169.x adres is trouwens niet een adres dat je router uitgeeft maar een ip dat je van jezelf krijgt. (apipa adres) google het maar is als je meer wilt weten.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, de probleem PC is met een USB linksys verbonden met de WRT54G linksys router op een andere verdieping. Het is dus een flinke draadloze afstand.

Ik heb geen idee wat voor andere kanalen ik moet testen en hoe. Feit is dat de laptop het wel redelijk doet op dezelfde plek.

Dus USB ontvangers zijn minder dan PCI ontvangers, is dat in algemeenheid waar? Wat voor antennes kan men er eventueel bij zetten? Ik vind die PCI kaart met antennetjes er niet zo groot uitzien. Hoe verhoudt dit zich met de ontvanger die de laptop heeft (zit in de kap volgens mij).

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Kanalen kun je aanpassen op je router. je kunt ook even netstumbler downloaden daarmee kun je kijken op welke kanalen alle wireless netwerken in de buurt zitten. Dan kun je er zelf eentje kiezen die er niet in de buurt zit. Dat je laptop het wel doet zegt niet veel.

Het verschilt per ontvanger natuurlijk maar over het algemeen zijn de pci met antenne beter. Gewoon even navraag doen bij de lokale pc boer zou ik zeggen. Dynabyte of iets dergelijks kunnen je daar wel mee helpen. Pci wireless adapter met de mogelijkheid om een extra grote antenne om te zetten. Dan kun je er in het geval dat hij het nog niet red een grotere antenne op zetten.