Toon posts:

Cyclische redundantie fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week Supreme Commander gekocht. Echter als ik deze probeer te installeren dan komt die altijd op ongeveer hetzelfde moment in het installatieproces op een "cyclische redundantie fout".

Nu heb ik al het een en ander hierover opgezocht en klaarblijkelijk is dit een soort van beveiliging als bij gegevensoverdracht er een loop onstaat. De meningen waarom deze loop ontstaat zijn alleen nogal verdeeld. De volgende oorzaken heb ik gehoord:

1. Corrupt OS (heb Vista 64 bit, laatste SP)
2. Gare HDD, is net nieuw, F1 Spinpoint als ik me goed herinner
3. Beschadigde CD ( dit zou kunnen maar lijkt me sterk aangezien ik hem nieuw gekocht heb, er zitten wel een paar kleine krasjes op, maar ik heb weleens spellen geïnstalleerd waar het oppervlak meer kras was dan glad)

Nu zijn mijn vragen, is er nog een andere manier om deze game op mijn PC te krijgen (downloaden uitgesloten uiteraard), indien nee kan ik misschien een bepaalde tool installeren die de CD-DVD wel gwn uit kan lezen?

Thx for the reply's!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe oud is de DVD drive? Misschien is deze vervuild geraakt en wil ie daarom de disk niet lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarky op 28-11-2009 19:40 ]

🖥️ | 🚗

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Probeer het eens te installeren op een andere pc, als het daar wel op lukt dan is je laser van je DVD speler misschien stuk aan het gaan en is het tijd voor een nieuwe.

https://powershellisfun.com

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 06:33
Heb je CD al eens getest, bijv. door de inhoud proberen te kopieëren? Of beter nog via een programma als Imgburn de CD controleren?
Ik verwacht een kapotte CD of eerder nog DVD drive.

Verwijderd

Topicstarter
Complete systeem is misschien een 6 maanden oud, ga hem morgen wel even testen op een andere drive.

@ Deaclies: goed optie, ook dit ga ik morgen controleren.. Eerst weekend vieren!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Als je deze fout tijdens een installatie van software tegenkomt is het bijna altijd een fout in de cd/dvd.
Het kan zijn dat je dvd-lezer het niet helemaal goed doet, maar de dvd in een andere pc testen geeft je zo uitsluitsel.

Hier nog wat informatie over crc: Wikipedia: Cyclic redundancy check
Jij krijgt dus die foutmelding omdat je dvd-speler de tegengekomen fout niet kan herstellen.

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 19:54
Dat er overigens maar één of een paar krasjes opzitten zegt niks, als ze net verkeerd zitten of net diep genoeg dan kan 1 miniscuul krasje genoeg zijn. Indien je de game vorige week gekocht hebt in een winkel dan zou ik zeker even teruggaan (wel eerst even op een andere pc proberen).
Zeker nieuw uit de verpakking zouden cd's/dvd's geen krasjes mogen vertonen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 22:32

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...dit heeft weinig met Windows zelf te maken -> MOVE naar OM
Pagina: 1