Creative soundblaster audigy 4 line outs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een line-out probleem.
De audigy 4 heeft 3 line outs. Ik gebruik de line-out(de groene) met Front speakers omdat ik alleen maar stereo geluid heb. Hierop heb ik een headset. Nu wil ik ook mijn reciever op de geluidskaart aansluiten via stereo kabel (2tulp -> 3.5mm). Het geluid werkt als ik de headset kabel eruit haal en de reciever kabel erin doe. Dit is alleen wel vreselijk irritant om telkens van kabel te wisselen.
Ik krijg geen geluid uit de reciever (met boxen eraan natuurlijk) als ik hem in de andere line outs doe (zwarte + orange) omdat deze geen frontspeaker signaal doorgeven denk ik.

Mijn realtek onboard kaart(half kapotte) heeft een mooi software programma, als ik iets inplug kan ik zelf kiezen of ik het frontspeakers/rear speakers/microfoon whatever maak.

Van de audigy 4 heb ik wel het stuurprogramma van gedownload van creative, alleen heb ik daar enkel een audio console waar je vrijwel niks in kan veranderen. (Niet de line outs iig).
Weet iemand welke software dit wel kan voor een creative soundblaster audigy 4? Ik heb mij suf gegoogled en kan niks vinden.

Plaatje geluidskaart:
Afbeeldingslocatie: http://c1.neweggimages.com/BizIntell/item/29/102/29-102-004/29-102-004_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom sluit je je receiver niet via de Digital I/O jack met een mini-toslink -> toslink kabel aan, heb je meteen digitaal geluid.

Anders je je receiver gewoon in je front aansluitingen op je kast doen als hier de mogelijkheid toe is en anders gewoon een 1x 3,5mm -> 2x 3,5mm splitter er tussen proppen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet of mijn reciever wel een digitaal geluid ingang heeft, zo ja is dat een mogelijke oplossing, ik heb liever een oplossing dat geen geld kost though :P

Het probleem zit hem juist in dat ik geen front aansluitingen heb op mijn geluidskaart. Ik zoek dus een manier om Line out 2 en Line out 3 naar een front aansluiting te krijgen zoals Line out 1 ipv rear/center wat het nu waarschijnlijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gewoon een simpele splitter en je hebt 2x een Line out 1 is de kortste klap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel raar dat er voor creative soundblaster audigy 4 geen handige software beschikbaar is om dit soort dingen in te stellen zoals bij de realtek onboard kaart. Werken aparte geluidskaarten altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De Realtek HD chip is wat nieuwer dan je Audigy 4, denk dat daar het 'probleem' ligt. Eventueel een X-Fi Gamer kopen levert je weer een werkend front-panel op je kast op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij nog af of een splitter zorgt voor kwaliteitsverlies?

Ik stel mij dan een pijp voor waar lucht in wordt geblazen die opeens in 2'en wordt gedeeld. Minder lucht uit elke pijp.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een gemiddelde splitter zal daar geen last van hebben, en anders ga je op zoek naar een hoogwaardige splitter, maar of je het zult merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwarevragen die nergens anders op GoT besproken worden. Dit past prima in Audio & Hifi

Move OH->AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb de splitter maar ik heb nu toch iets raars zeg.

Ik heb op de splitter --> headset kabel + kabel van pc naar reciever toe(kabel naar reciever toe is een 3.5mm --> 2tulp). En de tv zit weer in de reciever.

Nu hoor ik uit mijn headset geluid wat uit de tv komt (gekraakt en vrij zacht staat het) en terwijl de reciever uitstaat. Hoe de fuck kan dat :D

edit:
Lol ik haal de splitter nu zelfs uit de geluidskaart(en dus de 2 kabels) en nu hoor ik het nog sterker.

Blijkbaar is de splitter dus een soort geleider van het tv geluid. Maar het is raar want de reciever staat 1. op een ander signaal aangesloten op de tv dan de kabel van de reciever naar de pc, en de reciever staat zelfs uit :S
Wat ik vooral raar vindt is dat de kabel van de reciever naar de pc eigenlijk het geluid van de pc naar de reciever moet brengen. In de reciever zitten dus de kabels van de reciever --> pc en reciever --> tv

Dus de kabel van reciever --> tv maakt een connectie met de kabel reciever ---> pc , en verstuurd dus het geluidsignaal verkregen vande kabel reciever --> tv door de kabel van de reciever-pc. Dan pakt de headset dat signaal op in de splitter en zend dat dus uit.

Ik vind het raar.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ordinaire bump
Pagina: 1