Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Vraag over de Intel SSD's; kan er online niet echt een duidelijk antwoord op krijgen:

Hebben de 1.8inch edities van de Intel X18/25 series (34nm) ook de TRIM-functionaliteit?

Ik wil namelijk een SSD in mijn Macbook Air inbouwen maar vindt dat wel een vereiste, anders wacht ik liever.
En waarom zijn de kleinere edities €30 goedkoper?

Heeft OCZ trouwens die functionaliteit uberhaupt?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:34

job

Hebben de 1.8inch edities van de Intel X18/25 series (34nm) ook de TRIM-functionaliteit?
Nee.

Want:
- Er is nog geen enkele intel met trim. De firmware die dat mogelijk maakt is door intel terug getrokken.
Tuurlijk kan je hem nog wel ergens vinden, maar de firmware is niet voor niets teruggetrokken.
- Er is geen 1.8" editie van de 34mm. Alleen de oude serie, de G1.. en de G1's krijgen geen trim.

Je moet dus om twee redenen even wachten:
- De intels die trim krijgen zijn de G2's. De postville's dus (34nm). Wanneer de nieuwe firmware uitkomt weet alleen intel.
- Van de de postville is dus alleen nog maar een 2.5" versie.
De 1.8" postville zouden dit jaar nog uit moeten komen, ik heb ze echter nog niet in de winkels gezien.

Wil je wachten op de 1.8"
Het type nummer van de 1.8" 80GB postville is: SSDSA1M080G2XX
voor de 1.8" 160GB postville is dat: SSDSA1M080G2XX

En dan ipv de XX staat er een code die aangeeft of het retail is of boxed.

edit: let op ipv M080 kom ik ook MH080 tegen. Je moet even zoeken op beide productcodes.
Belangrijk is dat er G2 instaat (2e generatie.. dus de postville) en dat er 1M in de code staat.
2M = 2.5" 1M = 1.8".

In elkgeval.. je moet even wachten, een intel 1.8" met trim moet nog komen..

edit: zie bverstee in "Het grote SSD topic ~ Deel 5"
Om alle productcodes terug te vinden.

[ Voor 83% gewijzigd door job op 29-11-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302707

OCZ heeft inderdaad Trim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
job schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:37:
[...]

Nee.

Want:
- Er is nog geen enkele intel met trim. De firmware die dat mogelijk maakt is door intel terug getrokken.
Tuurlijk kan je hem nog wel ergens vinden, maar de firmware is niet voor niets teruggetrokken.
- Er is geen 1.8" editie van de 34mm. Alleen de oude serie, de G1.. en de G1's krijgen geen trim.

Je moet dus om twee redenen even wachten:
- De intels die trim krijgen zijn de G2's. De postville's dus (34nm). Wanneer de nieuwe firmware uitkomt weet alleen intel.
- Van de de postville is dus alleen nog maar een 2.5" versie.
De 1.8" postville zouden dit jaar nog uit moeten komen, ik heb ze echter nog niet in de winkels gezien.

Wil je wachten op de 1.8"
Het type nummer van de 1.8" 80GB postville is: SSDSA1M080G2XX
voor de 1.8" 160GB postville is dat: SSDSA1M080G2XX

En dan ipv de XX staat er een code die aangeeft of het retail is of boxed.

edit: let op ipv M080 kom ik ook MH080 tegen. Je moet even zoeken op beide productcodes.
Belangrijk is dat er G2 instaat (2e generatie.. dus de postville) en dat er 1M in de code staat.
2M = 2.5" 1M = 1.8".

In elkgeval.. je moet even wachten, een intel 1.8" met trim moet nog komen..

edit: zie bverstee in "Het grote SSD topic ~ Deel 5"
Om alle productcodes terug te vinden.
toon volledige bericht
Nee, TRIM is er nog niet maar als het maar ondersteund wordt (in de toekomst). Ik heb nu in mijn PC de Postville 2.5inch.
Ik heb voor een kameraad in zijn Macbook (Pro noemen ze m nu) ook eentje geïnstalleerd en als ik dat ding zie laden dan weet ik niet hoe snel ik die in mijn MBA moet inbouwen! :9

Balen is dat, ik wacht nog wel even... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
Maar geen 1.8inch, of wel?

Ik heb maar een kleine hoeveelheid gigjes nodig want bewaar alleen textdocumenten op de MBA.