OSX en harwarematige vga switch (video only)

Pagina: 1
Acties:

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb een mac mini, windows pc en een xbox 360 via een hardwarematige vga switch op mijn monitor aangesloten. Mijn windows en xbox360 systemen herkennen de monitor prima en gebruiken 1680x1050, maar mijn mac mini wil de monitor maar niet herkennen (dit zal vast door de kvm switch komen, heb gelezen dat er weinig switches zijn die met mac compatible zijn).

Is er een manier om de schermresolutie vast te zetten op 1680x1050, of weet iemand een vga switch die wel compatible is met OSX?

Bedankt!

Verwijderd

Apple heeft in de eigen store wel een voor DVI: http://store.apple.com/nl/product/TP725ZM/A

De KVM switch op die pagina is er een van Belkin, en het zou me dus niks verbazen als Belkin een gelijkwaardige voor VGA heeft.

(5m later)
Warempel heeft Belkin KVM switches met OSX support: http://www.belkin.com/nl/switch2/specs/

Belkin artikelnummer F1DG102Pea moet je dus hebben voor mac support.

In ieder geval nog succes ermee!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39
Ikzelf heb een echte cheapass kvm switch (geluid en beeld) waarmee mijn xbox en macbook pro aan mijn monitor hangen, en heb eigenlijk geen problemen. Lijkt me ook stug dat het door de switch komt.

Immers verbind hij enkel de kabeltjes aan de hand van welke knop is ingedrukt, en zou dit in theorie hetzelfde moeten zijn als zelf de kabels lospluggen en er weer in duwen.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• happyguppy
ZpAz schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:07:
Ikzelf heb een echte cheapass kvm switch (geluid en beeld) waarmee mijn xbox en macbook pro aan mijn monitor hangen, en heb eigenlijk geen problemen. Lijkt me ook stug dat het door de switch komt.

Immers verbind hij enkel de kabeltjes aan de hand van welke knop is ingedrukt, en zou dit in theorie hetzelfde moeten zijn als zelf de kabels lospluggen en er weer in duwen.
Ik dacht dus ook dat dit het geval was, maar zodra ik de kabel direct in de monitor druk werkt het perfect, en wanneer ik het via de kvm doe niet meer, terwijl de andere apparaten wel goed blijven functioneren :)

@seravee, bedankt, ik zal die eens een kans geven!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45
Heb je al geprobeerd je Mac en Xbox van poort om te wisselen?
Volgens mij zijn een aantal data-kabels constant verbonden met de 'primaire' poort, en worden bij het switchen van bron niet alle draden over gezet. Dan zou je monitor namelijk telkens in stand-by springen.

De informatie over de ondersteunde resoluties (ERD, dacht ik dat dat heet) kon best wel eens over die paar draden verlopen die niet geswitched worden.

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 29-11-2009 13:34 ]

• happyguppy
frickY schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:33:
Heb je al geprobeerd je Mac en Xbox van poort om te wisselen?
Volgens mij zijn een aantal data-kabels constant verbonden met de 'primaire' poort, en worden bij het switchen van bron niet alle draden over gezet. Dan zou je monitor namelijk telkens in stand-by springen.

De informatie over de ondersteunde resoluties (ERD, dacht ik dat dat heet) kon best wel eens over die paar draden verlopen die niet geswitched worden.
Net geprobeerd, zelfde resultaat helaas :( kan het ook met de kabels te maken hebben?

• happyguppy
*Shameless bump*
Pagina: 1