Toon posts:

[Time Machine] Blijft hangen op "wijzigingen berekenen"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik heb een nieuwe iMac (27 inch, i7), met 10.6.2. Daar heb ik een WD 500 gb extreme schijf bij. Nou heb ik die schijf even opnieuw gepetitioneerd en één partitie wil ik als Time Machine partitie gaan gebruiken. Die heeft ook de Mac OS structuur. Dit klopt volgens mij dus allemaal. Nou blijft Time Machine hangen op "wijzigingen voorbeiden". Ben net even 5een paar uur de stad in geweest en hij was nog niet verder.
De Time Machine dashboard widget geeft het volgende aan:
Starting standard backup
Backing up to: /Volumes/Time Machine/Backups.backupdb
Error parsing SystemMigration.log to determine source volume of system migration.
Ik heb Time Machine duidelijk de plek van de Time Machine schijf verteld. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 20:38
Geen idee of het werkt, maar misschien helpt het om je spotlight index opnieuw op te laten bouwen. Dat werkte laatst bij mij toen TM ermee ophield te backuppen.

code:
1
sudo mdutil -E /

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:16
En er staan oudere backup's op?
Anders opnieuw formateren, als er wel backup's op staan moest je Super Duper gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door kj.web op 29-11-2009 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
kj.web schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:37:
En er staan oudere backup's op?
Anders opnieuw formateren, als er wel backup's op staan moest je Super Duper gebruiken.
Nee, maar de schijf is wel eerder gebruikt i.c.m. Time Machine.
Possstema schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:30:
Geen idee of het werkt, maar misschien helpt het om je spotlight index opnieuw op te laten bouwen. Dat werkte laatst bij mij toen TM ermee ophield te backuppen.

code:
1
sudo mdutil -E /
Dat haalt helaas niets uit...
En opnieuw formatteren heb ik al twee keer geprobeerd. Helaas ook geen effect.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik heb nou echt "alles" geprobeerd, maar het werkt niet. Iemand nog een idee? Ik denk dat terug naar de winkel ook niet echt zal helpen, want de schijf doet het wel gewoon...

Verwijderd

Probeer eens via de DiskUtlity de bestands rechten te controleren, en indien reparatie nodig is deze te laten aanpassen.
Ik ben pas geleden ook een halve dag met een soort gelijk probleem aan het werk geweest. Na dat een handmatige start van Time Machine nog fout liep ben ik er mee gestopt en tot mijn grote verbazing liep hij bij de eerst volgende schedule wel door. Sinds die tijd geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat DiskUtility schijfhulprogramma is bij de Nederlandse versie? Zo ja; heb ik al drie keer geprobeerd. Al lijkt het aan de foutmelding te zien alsof het wel wat met rechten te maken heeft, maar dat hij dat zelf al aanpast:
Starting standard backup
Backing up to: /Volumes/Time Machine/Backups.backupdb
Ownership is disabled on the backup destination volume. Enabling.
Error parsing SystemMigration.log to determine source volume of system migration.
Pagina: 1