Xtreme Pc (EX5450) bootable maken voor usb!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben al een tijdje aan het knutselen met een Xtreme Pc (EX5450), ik wil graag linux vanaf een usb stick laten werken maar krijg het niet voor elkaar, zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben!.

mvg Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Heb je google al geprobeerd? Daarnaast geef je te weinig info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lasharor

Ik ben al dagen aan het zoeken op google hahaha, maar zal wat meer informatie geven, ik wil een Pbx server maken van een Xtreme Pc (EX5450) nu heb heb een geheugen stick waar ik een bootable AskoziaPBX server op heb staan. Als ik nu de geheugen stick er in doe en start hem, dan gaat hij gelijk zijn Dom (Disk op Module) opstarten. En ik wil nu juist dat hij opstart van usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Move PNS -> OH

Dit lijkt me een hardware-gerelateerd probleem:)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FatalError

kan dit niet helemaal ergens plaatsen help me ff verder "Move PNS -> OH"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Hier bedoel ik mee dat dit naar mijn idee niet in Professional Networking & Servers (PNS), maar in de categorie Overige Hardware (OH) hoort. Ik heb dit topic dus verplaatst naar een ander subforum.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:17:
FatalError

kan dit niet helemaal ergens plaatsen help me ff verder "Move PNS -> OH"
Wij kunnen ook aardig wat niet plaatsen...

Graag aangeven wat een "Xtreme PC (EX5450)" exact is, en wat er dan exact gebeurt als je probeert Linux vanaf een USB stick te "laten werken"

Daarnaast is het sowieso de bedoeling op GoT dat je genoeg info geeft om met je mee te denken. Het zou erg nuttig zijn als je dus zou aangeven waar je zelf allemaal al gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen vond (links!), wat je aan de hand daarvan geprobeerd hebt en wat er toen exact gebeurde. Dan kunnen we kijken waar het fout gaat en je niet alleen een oplossing nu geven, maar ook tips voor hoe het volgende keer gelijk zelf te kunnen :)

Overigens kan het zijn dat ook Overige Hardware niet de juiste plek voor dit topic is. Dat is nog een reden om volledig te zijn - dan kunnen we gelijk zien waar je vraag thuishoort :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Xtreme PC EX-5450
Offers a powerful, CE.NET Windows-based Terminal with maximum expansion options through both USB & Legacy ports. EX-5450 is the mid-level platform among the Legacy & USB EX models, It supports multi-session operation and true color. Includes integrated browser IE 6.0.
http://www.chippc.com/thi...t.asp?p=xtreme-pc-ex-5450
Verder nul verstand ervan, maar dit is wel een nuttige toevoeging denk ik.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chip PC Xtreme PC EX5450 400 MHz is een Thin Client,

Xtreme PC EX 5450 biedt een krachtige, CE.NET Windows-gebaseerde terminal met een maximale uitbreidingsmogelijkheden via zowel USB & Legacy-poorten. EX-5450 is de mid-level-platform onder de Legacy & USB EX-modellen. Het ondersteunt multi-sessie werking en ware kleuren en omvat geïntegreerde browser IE 6.0. Xtreme PC EX 5450 is geoptimaliseerd voor RDP / ICA en terminal emulatie toepassingen en grafisch-intensieve applicaties.

Als ik nu de Xtreme PC opstart en ik doe er een bootable usb stick in met een bootable linux versie daar op dan gaat hij gewoon windows Ce opstarten vanaf zijn dom (Disk op Module), ik wil nu juist dat hij opstart vanaf mijn usb stick.

Hier wat hardware informatie

Ram
Grootte geïnstalleerd: 64 MB / 128 MB (max.)
Technologie: SDRAM

Flashgeheugen
Flash-geheugen: 32 MB (geïnstalleerd) / 512 MB (max.)

Graphics controller
Type: Geïntegreerd
Videogeheugen: 4 MB SDRAM

Uitbreiding / aansluiting
Interfaces:
3 x USB - 4-PIN USB type A
1 x scherm/video - VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
1 x audio - Uitgang - miniconnector stereo 3,5 mm
1 x audio - Ingang - mini-telefoon 3,5 mm.
1 x serieel - RS-232 - 9-pens D-Sub (DB-9)
1 x parallel - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25-pens D-Sub (DB-25)

Besturingssysteem / software
Inclusief OS: Microsoft Windows CE .NET 4.2
Software: Microsoft Internet Explorer 5.5, Microsoft RDP 5.1, Citrix ICA 6.30

Milieunormen
In overeenstemming met EPA Energy Star: Ja
Pagina: 1