Toon posts:

IDE 'On the Fly' branden mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jaren SCSI gebruikt en altijd 1:1 kunnen branden zonder problemen. In het verleden altijd Plextor drives gebruikt.
Nu ga ik upgraden alleen zit ik nu te twijfelen of ik nu IDE ga of vanouds SCSI.
Tegenwoordig scheelt het een berg geld tussen SCSI en IDE spul.
Mijn grote vraag is dus of je met IDE tegenwoordig ook lekker on-the-fly kon branden zoals bij SCSI.
Zo ja, welke cdrom kan bijvoorbeeld een 12 speed brander bijhouden?
Ik zat te denken om een LiteOn 12x10x32 te kopen maar de cdrom geen idee? Gewoon SCSI blijven als cdrom (een 40Plex ofzo?)

:?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan inderdaad bij een ultrapplex 40x blijven of een kenwood true 72x gebruiken, deze kan zonder problemen 12x on-the-fly bijhouden. Het schijnt dat de kenwood soms wel wat probs heeft om CDRW's te lezen, CDR's gaat eigenlijk altijd wel goed.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
die liteon heb ik ook, 399,- met burnproof!

reader maakt niks uit, zelfs al had je 5 buffer underuns, je cdtje is nog prima in orde, duurt dan misschien wel 20sec langer :)

echt een aanrader voor dat geld, en het heeft een plextor loopwerk!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad de burnproof is wel handig alleen heb je ze natuurlijk liever niet.
Of er nou echt een plextor loopwerk in zit is nog de vraag. Daar zijn al veel discussies over geweest en niemand weet het ;)
Maargoed, als dit het geval is dan ga ik toch nadenken over te stappen naar een IDE brander :)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik gebruik een 52x (Samsung ofzo iets) cdrommetje met een HP (8x4x32) op IDE zonder problemen. Gewoon on the fly branden. Ik schrok me alleen rot toen ik onder het fikken ineens MSN-messenger hoorde roepen dat er mail was. Maar dit bleek dus niks uit te maken. Ik moet nog maar eens kijken wat er precies kan. Maar 8x gaat perfect.
Als je op de centjes wil letten kan dit dus prima (en wie wil dat nou niet)

Verwijderd

Met IDE on the fly branden kan prima hoor.
Wel even zorgen dat je een goede cd- of dvd-speler hebt waarvan de DAE (Digital Audio Extraction) speed iets sneller is dan de snelheid van je brander, zodat je ook audio cd's op full speed on the fly kunt copieren.

Op www.cdspeed2000.com vind je een mooi overzicht van de DAE snelheden van de meeste cd/dvd spelers.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn goede tips. Bedankt. Hier kan ik wat mee. :9

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb een Plextor Ultraplex 32x en een Plextor 12/10/32A. Ik kan gewoon goed on the fly fikken, m'n Ultraplex houdt het gewoon goed bij.
Ik ben uiteindelijk ook voor de IDE gegaan omdat de SCSI 250 piek duurder was. Het ding brandt als een tierelier en ik kan zelfs ook gamen tijdens het fikken (voor als je echt niet kan wachten.. :))

Heb je nu al een Plex SCSI cdrom speler ?? Zo niet, zou ik kijken of je er nog een kan kopen, want ik wil dus na 2,5 jaar echt niet meer terug naar een IDE cdrom speler

(En ik kan het weten want ik heb voor een ander systeempje een Aopen 48x gekocht, en dat ding haalt het bij lange na niet bij m'n Ultraplex)

Verwijderd

Ik zou wel een Plextor kopen, iedereen zegt wel dat die LiteOn hetzelfde binnenwerk heeft, maar dat is dus niet zo. Plextor is metaal van binnen en LiteOn plastic. Als je Plextor gewend bent zou ik niet een 'minder' merk gaan nemen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Pioneer 105S Slot-in 16x DVD 40X CD-Rom
Plextor 12x10x32

Werkt perfect 'on the fly' *D*D*D*D*D*D

Trouwens ze zijn allebei op dezeflfde IDE poort aangesloten, dus dat is ook geen probleem. :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Pioneer DVD 103 (32x6x) ATAPI
Pioneer DVD 104 (40x10x) ATAPI
Plextor UltraPlex40T (40x) U-SCSI
Plextor PlexWriter 1210TA ATAPI

Willekeurige combo werkt prima on the fly.
0-2% CPU usage bij copy van Plex40->Plex1210 (Nero5, Win2k, standaard win2k IDE drivers, DMA jumper op 1210A, DMA aan op alle CD(RW)'s )

Laat maar.. .

Pagina: 1