[Win7] MP3-speler wordt niet herkend + "ntiomin" error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Recent heb ik Windows 7 op mijn computer geïnstalleerd en wordt mijn MP3-speler niet meer herkend.
Dit kan komen doordat hij niet Windows 7 compatible is dacht ik zelf al, maar ik heb nog een oudere en die doet het wel met Win7. - De MP3-speler is trouwens een Philips GoGear <precies merk weet ik niet meer, maar hij lijkt op deze> -
Ik krijg overigens wel het "Hardware inserted" geluid als ik de speler erin doe (hetzelfde voor het eruit halen). Het schermpje van de speler licht ook op, zoals hij dat normaal doet als hij in een PC zit en verder heb ik nog geprobeerd om gewoon F:\ in te voeren (aangezien dit normaliter de "F" schijf is in deze PC), maar ik krijg gewoon to horen dat er niks in zit.
Andere USB-sticks werken er nog wel in.

Ook geeft TuneUp Utilities aan dat het apparaat "ntiomin" niet meer correct functioneert.

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/8937/ntioming.png
[Kan het bestand/apparaat nergens vinden]

Ik heb de MP3-speler nu niet erin zitten, maar het zou kunnen zijn dat het erbij hoort, aangezien de computer de speler de eerste keer herkende maar de drivers niet wouden installeren. (Op overige computers heeft hij dit echter wel gedaan - WinXP en Vista -)

Heeft iemand een idee hoe ik deze twee problemen kan oplossen.

Overige Informatie:
Moederbord (voor de USB-port): Gigabyte EG43M-S2H
- zover ik weet zijn de drivers up to date

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkCreative op 28-11-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Update: Ik heb het type gevonden. Het blijkt een "Philips GoGear SA2640/02 (4GB)" te zijn. Ik heb net de recentste drivers gedownload. maar hij werkt nog steeds niet.

Bij deze driver kwam ook de Philips Device Manager, echter herkend deze het apparaat ook niet en kan het dus ook niet reparen. Mijn conclusie is nu dus dat deze versie van Philips GoGear niet compatible is (tenzij er nog nieuwere drivers uitkomen) voor Windows 7.

Update #2:

Ik heb nogmaals een nieuwe batterij erin gedaan, om te checken of de vorige niet leeg was. Dit was dus niet het geval.
Als ik de speler eerst in de computer doe (zoals Philips me aanbeveelt) loopt de POST-test echter vast bij het testen va de memory, i.p.v. het "laden" van mijn 2x 2GB RAM-reepjes geeft hij "memo~" weer en na een kort piepje start hij de POST-test opnieuw.
Ten derde start de speler niet meer op, heel raar aangezien hij het in Oktober nog deed.
En als laatst heb ik het nog getest op een computer met XP, maar geen resultaat.

Ik ben nu (pas) tot de conclusie gekomen dat dit dus eigenlijk de verkeerde sectie is, maar hulp is nog steeds nodig. Niet dat de info nu zo belangrijk is, maar toch zonde om een storage van 4GB zomaar weg te gooien.

Nog ideeën?

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkCreative op 28-11-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Ben er zojuist achter gekomen dat de hele BIOS-setup vastloopt als mijn MP3-speler erin wordt gedaan (dus terwijl ik in de BIOS zit). als ik hem eruit haal komt het pop-up scherm van de toets die ik heb ingedrukt terwijl ik de speler erin had zitten.

Van dit probleem heb ik nog nooit gehoord, ik dacht dat er misschien een virus opzat. Maar hij deed het nog gewoon een tijd geleden en sinds dien niet meer buiten de deur geweest, lijkt me dus stug.

Update: Het apparaat wordt wel weergegeven bij apparatenbeheer, maar de drivers worden niet geinstalleerd. Voor de herinstallatie gaf hij nog aan dat het apparaat correct werkte, echter geeft hij nu aan dat het niet kan opstarted (code 10) en na het opnieuw in de computer steken vertelt hij gewoon dat het correct werkt. Maar om de haverklap geeft hij toch weer aan: "This device cannot start. (Code 10)".

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkCreative op 29-11-2009 12:07 ]