Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij gaan binnekort dus een nieuwe router met ingebouwde modem aanschaffen.. Alleen zijn we er nog niet uit welke het gaat worden.
Als die Linksys WRT610N een modem had, was hij perfect geweest.. :(

De router die we nu hebben -- D-link DSL-G604T -- heeft nooit goed gewerkt. Altijd om de haverklap resetten dat ding!!

We hebben adsl en de bedoeling is als volgt:

vaste desktop pc - bedraad
laptop - zowel bedraad als draadloos (eventueel met usb adapter)
PS3 - bedraad
laptop - draadloos

Dus 4 apparaten.

Graag ook een router die de 'n' functie ondersteund omdat mijn laptop dat ook kan.

Ik deze 'D-link Wireless N draadloze ADSL2/2+ router' gevonden, waarvan de specs er behoorlijk goed uitzien..
Heeft iemand ervaring met deze router??

Graag suggesties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die zijn ervaring wil delen?

Ben ik misschien beter af door router en modem afzonderlijk te kopen? Misschien dat het dan beter werkt, ipv alles in één apparaatje...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 10:52

page404

Website says no

blijkbaar heb je geen modem/router combi gevonden die aan je wensen voldoet. dan lijkt me de volgende logische stap om te zoeken naar 2 losse apparaten. aangezien je een sterke voorkeur voor de Linksys hebt, ben je volgens mij al halverwege :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat mag een losse modem zoiets kosten? :s

die linksys kost al rond de 150, dan wil ik daar niet ver boven gaan..

kan ik de linksys perfect gebruiken, ook al heb ik adsl?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens gekeken naar Draytek? Die hebben vaak ook goed spul. In het verleden de 2200E en een 2600 gehad, altijd rock solid.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik zou net niet voor 2 toestellen gaan, 2x stroom, 2x zoveel aansluitingen/kabels.
Laatste keer dat ik nog zo een combo nodig had was 7-8 jaar terug, sindsdien altijd all in one gehad met redelijk weinig probs.
Voor 150 euro heb je al hele goede routers, lees anders wat reviews over Linksys/Draytek/D-Link etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goed, budgetvriendelijke modem die goed werkt met de linksys WRT610N ??

Ook heb ik deze router gevonden, waar al een modem inzit.. Iemand ervaring met deze?
http://www.kieskeurig.be/...s-n_adsl2_gateway/277044/

Ook deze van D-link heb ik gevonden, ook met modem ingebouwd (wat ik liever heb)..
http://www.kieskeurig.be/...oze_adsl22_router/187432/

De D-link Dir 855, lijkt me ook een uitstekende router, maar is wat aan de dure kant!
Welke modem werkt hier het beste mee??

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aleen een simpele modem nodig ?

http://www.digidaily.nl/w...g/35/draytek_vigor_120/17

DrayTek Vigor 120, zit een kleine firewall in maar die kan uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:25:
Aleen een simpele modem nodig ?

http://www.digidaily.nl/w...g/35/draytek_vigor_120/17

DrayTek Vigor 120, zit een kleine firewall in maar die kan uitgezet worden.
ik zie dat hij ook als router functioneert.. kan ik hem evengoed gebruiken als enkel modem en aansluiten op de linksys WRT610N router?? (Bedoelen ze daarmee 'transparante bridge'?)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

transparante bridge = dan komt je WAN IP direct op je ethernet kabel, (Die weer in je router kan (WAN-poort)) de modem moduleert dan alleen maar. inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje:

Ik weet dat een stabiele router met groot bereik enzo belangrijk is..

Mag een modem dan "minder kwalitatief" zijn dan de router??
Presteert een simpele modem met een router evengoed als een "betere" modem met diezelfde router??

Het is een ietwat rare vraag, ik weet het, maar mag een modem dus kwalitatief slechter zijn dan de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Linksys WAG160N? heb ik ook i.c.m. ADSL, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je geen problemen met de IP adressen? Het schijnt dat die om de 24h verkeerd staan...?
En hoe zit het met je (draadloze) snelheden? Als ik iets download, kom ik nooit voorbij de 350 kB/s (wat ik maar af en toe bereik, voor heel even) ... :(
Valt je verbinding niet te vaak weg, zodat je hem moet resetten??

Thx!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vinniel?! :p

Iemand nog ervaring met de WAG160N ??
Stabiel? Goed bereik? Snel? Netwerkprinter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Mijn WAG325N was kapot binnen garantie en linksys had deze niet meer op stock dus stelden ze voor om me dezelfde versie maar zonder interne VPN te geven ipv.
Bleek dus dat het de 160N is, hij lijkt goed te werken, downloaden met +10 000 connecties houd ie goed vol, instellingen zijn gemakkelijk en hij is stabiel.
Wel nog maar 2 weken draaien hier dus kan nog veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Graviton: Is er dan ook nog een 325N ?? Ik hoop niet dat je de 320N bedoeld, want tot dusver lijkt me deze ideaal! :)

Ben nu aan het twijfelen tussen de WAG320N en de WAG160N

320N: http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WAG320N

160N: http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WAG160N

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de 320N omdat deze ook een USB poort heeft voor bijvoorbeeld een printer. Ook kan de 320N dual-band.

Is de N-standaard van de 320N ook backwardscompatible? Kan ik dus met mijn Laptop de N gebruiken en andere laptops de G?

Iemand ervaring met de 320N, of beide?
Problemen(ip-adressen automatisch gereset), snelheid, stabiliteit, bereik??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Deze bestaat wel degelijk :) maar wordt bijna nergens meer verkocht lijkt me.
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/linksys-wag325n-introductie/
Zou deze ook nooit meer kopen.
Volgende zal hoogstwaarschijnlijk een draytek zijn.

Routers zijn altijd backward compatible, het signaal wat verstuurd wordt is afhankelijk van laagste gemene deler om het zo te zeggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Graviton12 op 12-12-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 325N dateert al van 2007 als ik dat zo zie op die site.. klopt dit?

Waarom Draytek?
Zijn die zo betrouwbaar dan? :)
Dacht ook dat die duur waren...?

Lijkt de WAG320N je wat? :p

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Yep die gaat al een tijdje mee maar had problemen zelfs met laatste firmware en dergelijke.

Draytek hoor ik constant goede dingen over, staan ook in de pricewatch

http://www.draytek.com/user/index.php

http://tweakers.net/price...7vhTNmo_Uq5jpwr8965F4bzDw

Veel slechte commentaar naar Linksys consumenten hardware toe op het internet maar ieder zijn meug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik denk dat ik voor de WAG320N ga... in combinatie met die WUSB600N stick ofzoiets...

Als nog iemand opmerkingen heeft, laat maar weten eh!!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand de WAG320N al zien liggen in de mediamarkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:22:
Heeft iemand de WAG320N al zien liggen in de mediamarkt??
Bel ze op en vraag het ze, kunnen ze je vast vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren de WAG320N bij de MediaMarkt gehaald.
Ik had vooraf gebeld en ze zeiden dat deze juist waren binnengekomen, wat een geluk! :D

Installatie ging supervlot en gebruiksvriendelijk, en ook het extra programma Network Magic is zeer overzichtelijk!

Computers/laptops verbonden met LAN kabel doen het zeer goed op gebied van connectie.
Wireless heb ik alleen nog maar kortbij de router geprobeerd, ga dat zo dadelijk eens verderaf in het huis proberen.
Mijn laptop gebruikt het n-signaal, en de andere laptops het g-signaal, dus dat werkt perfect!

In tegenstelling tot de vorige (brol)router, laden de webpagina's toch een stuk sneller, heb ik de indruk.
De snelheid met downloaden blijft ook 'meer' constant, dan de vorige router. Maar die schommelingen hangen af van de peers heb ik ergens gelezen, dus niet veel aan te doen.

Ik zal achter een week ofzo nog eens een korte mening geven over het (fraaie) apparaat!

Grieten,

Amon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

klein updatetje posten ;)

Van zaterdagavond tot nu, heeft dat ding altijd aangestaan zonder problemen! Tot dusver een heel stabiel apparaat! Hij is wel een beetje warm, maar niet heet te noemen.

Er zijn nu 5 andere apparaten op aangesloten:

3 laptops: één zowel bedraad als draadloos, twee anderen draadloos.
ps3: bedraad
desktop: bedraad

Allemaal fijn overzichtelijk met Network Magic Pro!

Alleen draadloos presteert de router minder als ik had gehoopt..:

Als ik met de laptop in de buurt zit, één kamer verwijderd ofzo, dan is de ontvangst uitstekend.
Maar als ik in de woonkamer ga zitten, tegenovergestelde kant in het huis, dan schommelt de verbinding de hele tijd, de ontvangst is dan meestal laag tot zeer laag, soms goed.

Zo haal ik op die plaats bijvoorbeeld met mijn laptop (n-verbinding) rond de 30 Mbps, soms lager.
En met de laptop van mijn zus (g-verbinding) maar rond de 11 Mbps en lager!

Dit is natuurlijk enkel als we wat verder in het huis zitten, maar met onze vorige (brol)router was het bereik TOCH beter..! :s

De router staat nu wel gewoon op een bureautafel in een "hoek"kamer van het huis. Misschien dat ik hem bovenaan de muur moet bevestigen..?

In het algemeen toch tevreden over deze modemrouter, vooral dat hij stabiel is.

Groeten!

Verwijderd

hmm .. ik ben ook van plan deze router aan te schaffen .. bedankt voor de review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, ben hier ook naar aan het kijken.
Kan er maar niet uitkomen.

Ik heb de DLink 2740B gekocht, maar de prestaties daarvan zijn erbarmelijk en na verloop van tijd zet hij uit zichzelf WLAN uit...

Wat me vooral opviel bij die Linksys modem-routers is dat ze geen antennetjes hebben ? En de reviews niet al te positief zijn ?

Op dit moment zijn dit de modem-routers waar ik nog over twijfel:

- Netgear DGN2000
- Belkin N1 Vision

De Drayteks in de Pricewatch zijn me wat te duur, en de Fritzbox klinkt en ziet er werkelijk afschuwelijk uit :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 02:33:
Hmm, ben hier ook naar aan het kijken.
Kan er maar niet uitkomen.

Ik heb de DLink 2740B gekocht, maar de prestaties daarvan zijn erbarmelijk en na verloop van tijd zet hij uit zichzelf WLAN uit...

Wat me vooral opviel bij die Linksys modem-routers is dat ze geen antennetjes hebben ? En de reviews niet al te positief zijn ?

Op dit moment zijn dit de modem-routers waar ik nog over twijfel:

- Netgear DGN2000
- Belkin N1 Vision

De Drayteks in de Pricewatch zijn me wat te duur, en de Fritzbox klinkt en ziet er werkelijk afschuwelijk uit :P
Linksys modem/routertjes hebben altijd 2 INTERNE antennetjes.

Als je gewoon een router nodig hebt, moet je zeker voor de Linksys WRT610N gaan! (heel veel goede reviews en verkozen tot beste high-end router, in dit artiekel.

Modem-router, bleek dit (WAG320N) de beste te zijn.

Tegenwoordig lijkt D-link ook goede modem-routers te hebben, maar die goede exemplaren zijn al gauw tegen de €200,- aan..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dacht dat voor "n" versie te zijn er altijd 3 antennes moesten zijn om verdere afstanden aan te kunnen, iets met triangulering, lang geleden ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Graviton12 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:40:
Dacht dat voor "n" versie te zijn er altijd 3 antennes moesten zijn om verdere afstanden aan te kunnen, iets met triangulering, lang geleden ergens gelezen.
Wireless MiMo ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1