Toon posts:

3.5 jack naar 40 watt boxen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn ipod aansluiten op een paar 40 watt boxen.
Als je dit direct aansluit dan loopt het echter denk ik vrij slecht af met de baterij van de iPod.
Ik kan wel een beetje solderen maar in het uitdenken van circuits ben ik niet zo heel goed, kan iemand mij dus vertellen of het volgende is wat ik zoek: http://www.circuitsonline...o/40-watt-versterker.html

Mvg,
Niels

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 13:44
ALs je het rechtstreeks aansluit, trekt waarschijnlijk je ipod het kwa vermogen niet. Zo blaas je je ipod op. Zoek een goede versterker :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:07
Is een simpel (tweedehands?) versterkertje kopen niet veel handiger?

Zelf maken kan natuurlijk ook ja. Let wel dat die versterker in je link maar één kanaal heeft, voor stereo-geluid op twee luidsprekers zul je het twee keer moeten maken. Da's al €40. En je hebt er nog een voeding bij nodig, een behuizing om het geheel in af te werken is misschien ook wel handig, ...

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 28-11-2009 16:17 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Allebij fout..

Als jij een 3.5mm plug in je Ipod steekt, stuurt je ipod precies dezelfde signalen door de kabel als door een headset.. er komt GEEN stroom terug, en het kost ook geen extra stroom.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zal er niet genoeg stroom zijn om uberhaupt geluid uit de boxen te krijgen...
Of klinkt dat heel stom?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:22:
Maar dan zal er niet genoeg stroom zijn om uberhaupt geluid uit de boxen te krijgen...
Of klinkt dat heel stom?
Nee dat klinkt niet stom. Je hebt voor zoiets gewoon een versterker nodig.
D4NG3R NL schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:17:
Allebij fout..

Als jij een 3.5mm plug in je Ipod steekt, stuurt je ipod precies dezelfde signalen door de kabel als door een headset.. er komt GEEN stroom terug, en het kost ook geen extra stroom.
De impendantie van die luidsprekers (waarschijnlijk 4 of 8 ohm) is een stuk lager dan die van koptelefoons / oordopjes (16 of 32 ohm?). Bij een gelijke spanning moet de iPod veel meer stroom gaan leveren (Wikipedia: Wet van Ohm), het lijkt me niet uitgesloten dat 'ie daardoor in de problemen komt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Je sloopt de I-Pod er niet mee, daar hoef je niet bang voor te zijn. De versterkerschakeling van de hoofdtelefoonuitgang van een I-Pod is zo ontworpen dat zij zelfs een kortsluiting overleeft. Alleen heeft dit ingebouwde versterkertje stomweg veel te weinig vermogen om ook maar enig geluid van betekenis uit de luidsprekers te toveren. Op zijn best zul je heel zachtjes muziek horen uit de boxen.

Zoals al eerder gemeld: Schaf jezelf een stereoversterker aan. 2de hands via marktplaats ben je voor een paar tientjes al klaar. Een T-Amp kan ook een leuke nieuwe aankoop zijn.
http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=10057 (linkje als voorbeeld van een T-Amp). Dan heb je voor pak 'm beet 100 euro een leuke versterker, mooi klein en dat 'past' wel bij een kleine I-Pod.

Succes met je zoektocht.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Pagina: 1