Nieuwste Abit bios

Pagina: 1
Acties:

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Topicstarter
Ik ben van plan om m'n bios te gaan flashen
nou kwam ik net ergens een link tegen dat
er een nieuwe bios uit is, maar daarachter
stond NOT TESTED. Het gaat om versienummer
YH. Hebben er al mensen ervaring mee (domma vraag :)) En zijn er al bugs gevonden of errors ofzo? of is het gewoon weer een perfecte bios?

(hardware info zie sig)

Dan nog een vraagie, zitten er risico's aan als je het met dat flashmenu je bios flast in W2k? of toch maar gewoon via een mooi floppy.... :?

Tnx!

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

Verwijderd

Zoekt en gij zult vinden, dit is al vaker voorbijgekomen. If it ain't broke don't fix it.

Verwijderd

Ehhh... volgens mij ken je niet flashen onder win2k, ik doe het in igg altijd in dos modus, veeeeeel veiliger! Stel dat je nou perongeluk een bios+boot virusscanner hebt aanstaan :)

En idd, don't fix it if it ain't broke..
een wijze raad, bios flashen betekend niet automatisch beter worden !!

/edit
veeellleeee tiepoes

Verwijderd

Ik werk er nu al een paar dagen mee, ik merk eigenlijk geen verschil met de WZ_04 beta of de WZ final.

Ik denk ook dat de verschillen alleen zijn voor de KT133a chipset met 133 FSB (KT7-RAID hier met Duron)

In ieder geval issie niet brak op dit systeem :)

Verwijderd

Enige verschil is volgens een aantal forums de Highpoint driver voor de Raid borden...

Hier blijft voorlopig gewoon WZ draaien..

Verwijderd

Nee,
de YH versie heeft dezelfde HPT Bios.

De WZ_110 Beta heeft een andere HPT Bios, die problemen met Adaptec 2940 SCSI kaarten aanpakt.

Dat klopt echt, mijn 2940AU wilde niet werken met deze KT7-RAID. Helemaal niet dus. Werd wel gezien, geen zichtbare fouten, maar kon geen apparaten op de SCSI bus bereiken.

Nu dus weer wel ok, met de WZ_110 Bios 8-)
(Zit HPT Bios 1.10b in)
Pagina: 1