Splitter aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03 22:38
Ik heb een vraag over het aansluiten van een splitter. Op de uitgang zit zoals iedereen weet één telefoon en één ADSL uitgang. Kan het kwaad als ik één van de uitgangen niet gebruik.

Een KPN monteur heeft namelijk jaren geleden een geweldige creatie gemaakt, waardoor ik een stukje kabel tekort kom. Ik ga zelf niet het ISRA punt openmeubelen om dat stukje te verlengen en het gedeelte van de kabel dat naar de telefoon toe gaat kan ik zelf ook moeilijk verlengen.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1ypgeu.png

Rechts is de situatie waar ik naartoe wil. En ja ik weet het, het linkerplaatje ziet er 8)7 uit, maar het werkt.

Ik wil deze aanpassing namelijk maken, zodat ik de modem in de meterkast kan neerzetten ipv op één van de slaapkamers.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het ligt er helemaal aan wat voor combinatie met internet en telefonie je hebt in deze situatie.
Doorgaans 'split' een splitter het adsl signaal van het telefonie signaal, maar aangezien er ook een kabeltje naar jouw modem loopt, vermoed ik dat je een abbo met voip hebt.

Ik denk dat de monteur het ene paar in de kabel van de splitter naar modem (waar de telefoon bij aan zit in het linkerplaatje) en het andere paar weer terug laat lopen naar de telefoon.

Dus mocht het de situatie zijn die ik net omschrijf, dan gaat het niet werken wat jij nu wil.

Tweakers Discord

• Lt-Crash
Dit is de situatie van InternetPlusBellen van KPN. Wij hebben nu Tele2 en in de handleiding staat dat de rechter situatie zou moeten werken. zie bladzijde 15/28 van dit document.

De belangrijkste vraag is of ik één van de uitgangen van de splitter leeg laten, of krijg ik dan rare reflectie / echo's.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je het toch niet gebruikt, kun je de splitter er net zo goed tussenuit halen. Of eentje leeg laten, dat lijkt me ook geen probleem. Afaik split de splitter helemaal niet een adsl van een telefoonsignaal, maar split-ie gewoon van 1 -> 2.

Rail Away!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Lt-Crash schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:48:
Dit is de situatie van InternetPlusBellen van KPN. Wij hebben nu Tele2 en in de handleiding staat dat de rechter situatie zou moeten werken. zie bladzijde 15/28 van dit document.
Dan weet je toch genoeg? Het kan.
De belangrijkste vraag is of ik één van de uitgangen van de splitter leeg laten, of krijg ik dan rare reflectie / echo's.
Dat mag niet uitmaken, er zijn meer mensen met ADSL zonder analoge telefoon.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
Mad Marty schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:01:
Als je het toch niet gebruikt, kun je de splitter er net zo goed tussenuit halen. Of eentje leeg laten, dat lijkt me ook geen probleem. Afaik split de splitter helemaal niet een adsl van een telefoonsignaal, maar split-ie gewoon van 1 -> 2.
Dat is niet waar. Ik heb zo'n splitter open gehad, maar er zit toch echt wel een printplaatje in met een chip.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Exception schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:04:
[...]

Dat is niet waar. Ik heb zo'n splitter open gehad, maar er zit toch echt wel een printplaatje in met een chip.
Ah ok. Ik heb zelf de splitter er gewoon tussenuit gelaten, aangezien ik VoDSL gebruik, dat geeft verder geen problemen.

Rail Away!

• Lt-Crash
De splitter kan ik er niet tussenuit halen, want dan mis ik net 10 cm. Dit komt door die prachtige KPN creatie.

Zo te horen kan ik dus de telefoon uitgang leeg laten zonder dat er wat gebeurd. Dank jullie wel voor het antwoord.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 08:51
als je 10 cm tekort komt kan je ook een kabeltje maken toch? :) Anders ben je geen echte tweakert. :o

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:16
Je hebt geen is/ra waar je gewoon een kabel in kan pluggen?

• Lt-Crash
Dat is ook een goede vraag. In het ISRA punt kan gewoon een RJ11 ingeplugd worden, maar de KPN monteur die heeft het kapje er blijkbaar vanaf gehaald en zelf een klein stukje kabel getrokken tot aan de splitter. Ik heb dus geen idee wat hij allemaal gedaan heeft.

Aan het stuk kabel dat naar de telefoon gaat kan ik weinig aan doen. Het verdwijnt in de meterkast het plafond in en eindigt in een standaard telefoon contact in de woonkamer. En ook aan het stukje kabel dat de monteur heeft aangelegd ga ik weinig doen, want ik heb geen idee wat hij gedaan heeft.

Vandaar de vraag, kan ik één van de splitter uitgangen leeg laten.

EDIT:

de RJ11 ingang van het ISRA punt werkt niet. Ik moet het dus doen met het stukje kabel dat eruit komt en naar de splitter gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Lt-Crash op 28-11-2009 16:43 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~apkmanni/1ypgeu.png
Zo hoort het eigenlijk te zijn.
Wat die 2 draden naar de modem moeten snap ik niet. Voor de 'modem + VoIP' hoeft de splitter niet weg, maar mag wel.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Lt-Crash
Resistor wat jij tekent klopt, alleen op die manier kon ik dus een stukje kabel tekort. Nu weet ik niet of ik aan het ISRA punt mag zitten en mijn ouders hebben dit liever ook niet.

Zoals ik al eerder meldde heeft de KPN monteur echt een prachtige creatie gemaakt, niet alleen in de meterkast, maar ook op de slaapkamer waar de modem staat. Met allerlei tussenblokjes is iets gemaakt wat ik niet snap.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 22:56
Je kan met een kroonsteen/isolatietape/whatever gewoon een kabel verlengen. Gewoon blauw op blauw en rood op rood.

Hoe oud is je huis? Er bestaan namelijk verschillende typen IS/RA punten. Voor 1990 hoef je geen mooi doosje met RJ11 te verwachten.
Pagina: 1