Samsung set vraag met ziggo en PS3

Pagina: 1
Acties:

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Weet echtmijn god niet waar ik dit elders got kan plaatsen dan maar hier, ik hoor het wel als het niet goed staat

Thuis maak ik gebruik van de onderstaande set

Samsung HT-X30 theater set
Samsung bp32eo TV

Daarnaast maak ik gebruik van Ziggo.

Op dit moment heb ik een coax kabel lopen van mijn ziggo kastje naar de home cinema set. Werkt fantastisch mooi geluid helemaal top

echter heb ik vorige maand een Playstation 3 gekocht. Deze is nu op de TV aangesloten omdat mijn theater set maar 1 ingang heeft. Waardoor het geluid tijdens gamen uit mijn tv komt wat niet optimaal is natuurlijk.

Kortom hoe sluit ik EN mijn playstation 3 EN mijn ziggo kastje op mijn theater set aan zodat ik en tijdens het gamen mooi geluid heb en tijdens het TV kijken.

Nintendo SWITCH! FTW

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 10:51
Zoiets?
http://www.dewitcomputers.nl/info.asp?id=A14680

[ Voor 8% gewijzigd door Badie op 28-11-2009 14:28 ]

• SOCO_cola
geeft zo een splitter niet heel veel signaal verlies?

Nintendo SWITCH! FTW

• Badie
Ik gebruik zelf een iets ander model. Kan met het model wat ik gebruik 4 extra optical signalen aansluiten. Maar merk verder geen geluid verlies. Je gebruikt waarschijnlijk altijd maar 1 signaal tegelijk.

• SOCO_cola
Badie schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:32:
Ik gebruik zelf een iets ander model. Kan met het model wat ik gebruik 4 extra optical signalen aansluiten. Maar merk verder geen geluid verlies. Je gebruikt waarschijnlijk altijd maar 1 signaal tegelijk.
ja gebruik ik idd, is er alleen geen optie dat ik de PS3 en het ziggo kastje op mijn TV aansluit en vanuit de TV naar de home cinema set ga?

Nintendo SWITCH! FTW

• Badie
Ja dat kan, ik kan alleen geen informatie over jou TV vinden. Ik neem aan dat je tv een HDMI aansluiting heeft? Dan sluit je de ps3 aan via HDMI, het digitale kastje via SCART. En via een optische kabel of via coaxial van de tv naar de homecinema.

• SOCO_cola
Badie schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:47:
Ja dat kan, ik kan alleen geen informatie over jou TV vinden. Ik neem aan dat je tv een HDMI aansluiting heeft? Dan sluit je de ps3 aan via HDMI, het digitale kastje via SCART. En via een optische kabel of via coaxial van de tv naar de homecinema.
ga ik dat eens proberen vanavond dankjewel voor de mogelijke oplossing hoe er nu uitziet heb ik ook geen extra kabel nodig wel zo makkelijk met testen

Nintendo SWITCH! FTW

• SOCO_cola
het is helaas niet gelukt, ik kan de type kabel niet inpluggen op de audio OUT ingang op mijn TV,

Moet volgens mij een ander type optical kabel in. heb al gezocht op google dat je 2 type kabels hebt en met een vierkante connector en 1 met een puntige connector.

Mijn ziggo kastje en samsung hebben alleen 2 verschillende ingangen..

Nintendo SWITCH! FTW

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SOCO_cola schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:20:
Op dit moment heb ik een coax kabel lopen van mijn ziggo kastje naar de home cinema set. Werkt fantastisch mooi geluid helemaal top.
Die snap ik sowieso niet. Onderstaande is een foto van de ingangen van de Samsung HT-X30 en daar zie ik alleen een optische ingang en geen digitale coax.
Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/6664-04htx30.jpg

Overigens kan je met een 3,5mm optical adapter een gewone optische kabel op zo'n "puntige" aansluiting gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://files.hifi-forum.de/joebroesel/TOSLINK1.JPG

Je hebt dan het convertertje aan de linkerkant nodig :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SOCO_cola
FeaR1986 schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:16:
[...]

Die snap ik sowieso niet. Onderstaande is een foto van de ingangen van de Samsung HT-X30 en daar zie ik alleen een optische ingang en geen digitale coax.
[afbeelding]

Overigens kan je met een 3,5mm optical adapter een gewone optische kabel op zo'n "puntige" aansluiting gebruiken:
[afbeelding]

Je hebt dan het convertertje aan de linkerkant nodig :)
ja die zocht ik :) ik dacht eerlijk gezegt dat er echt een coax ingang was, maar het is er dus zo een met een puntje. Heeft iemand hier ervaring mee of het goed werkt??? en wat is de officiele naam hiervoor? kan ik direct naar de media markt toe vanavond

Nintendo SWITCH! FTW

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SOCO_cola schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:14:
[...]ja die zocht ik :) ik dacht eerlijk gezegt dat er echt een coax ingang was, maar het is er dus zo een met een puntje. Heeft iemand hier ervaring mee of het goed werkt??? en wat is de officiele naam hiervoor? kan ik direct naar de media markt toe vanavond
Dat werkt gewoon goed. Het is geen hoogstaande techniek die in dat verloopje zit. Alleen een female ingang voor de stekker van de optische toslink en de male aansluiting met het 3,5mm jack puntje in plaats van de standaard vorm. Het digitale signaal wat er door gaat wordt niet omgezet of wat dan ook, dus het gaat gewoon werken. Het ziet er spannender uit dan het is :P

Officiele naam weet ik zo niet, maar veelal gaan ze door het leven als "Optisch Toslink Female naar optisch 3.5mm Male (adapter)". Dus gewoon wat het gevalletje doet, maar dan als naam. En anders gewoon plaatje uitprinten en meenemen naar de winkel, dan wordt het al snel duidelijker.

Er zijn ook kabels met aan de ene kant een gewone optische toslink en aan de andere kant zo'n 3,5mm jack. Maar als je al een optische kabel hebt liggen is zo'n adaptertje meer dan genoeg. En te krijgen voor letterlijk nog geen twee euro.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1