AGP + FSB ff voor de goeie orde!

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:14

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
okee.... nou wil ik het es ff pessies weten ook..

als je je FSB naar laat ik zeggen 133Mhz zet..dan overklocked ie je AGP + PCI poorten mee dat snap ik! maar hoe erg is dat nou voor je kaarten die er op zitten???
Er word steeds gepraat over dat je AGP kaart t niet ken houden! maar hoe zit het met de PCI kaarten?? (mijn AGP kaart is een asus v6600delux en die schijnt dat wel te houden) maar hoe zit het met de PCI kaartje...houden die het wel? of zijn die wat minder gevoelig voor die zooi??

PLZ help me :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
je asus kaartje op een agp bus laten lopen van 133 lijkt me niet verstandig.

Zet je AGP devider in dit geval gewoon op 2/3 is ook al overklokt namelijk.

Als je je pci kan instellen zou ik het op 1/4 doen. kan het alleen op 1/3 dan denk ik dat tie het ook nog wel trekt

3kwp pvoutput

Verwijderd

MaxxMark,

Voor de zekerheid: de standaard snelheden van de pci-bus is 33 MHz en die van de AGP is 66 MHz.
133 op je agp is dus een beetje... "overdreven"....

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
morpheus>
1/3*133=44Mhz...gaat dat nog goed???

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ligt aan wat je erin douwt.. Hou er ook rekening mee dat niet alle HD's overweg kunnen met een PCI snelheid van 44 MHz. Ik zou inderdaad de PCI divider op 1/4 zetten als dat kan. De AGP bus is een gok, maar ik heb wel mensen gehoord waarbij het werkt ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:14

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
da-Lynx> euhm 133 op mijn bus snelheid: dan doe ik dus mijn AGPdevider op 2/3 x 133

Maar t schijnt dat mijn asus kaartje dat wel trekt.. maar ik vroeg me dus af wat PCI er mee doet... maargoed..

of mn asus t houd is ook de vraag :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
bij 66/100/133 fsb overclock je helemaal niets agp is gewoon 66 en pci/ide 33 bij 75/83/103/112/124 clock je echter wel over bij 66 fsb voor de agp divider 1/1 bij 100 2/3 bij 133 op 1/2 bij pci zelfde verhaal als je maar op 33 uit komt. ik gok dat je de pci/ide bij 40mhz wel op de max zit (sommige hd's trekken meer) bij agp kun je vergelijkbaar 75 mhz ofzo.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Smokey.. alleen bij de allernieuwste borden overklok je de pci bus niet bij een fsb van 133

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1