PAR56panel-153leds DMX RGB Driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329051

Topicstarter
Hallo,

Ik heb enkele RGB Led modules die in LED PAR56 lampen gebruikt worden en ben op zoek naar de elektronica, printje wat in dit soort armaturen zit. Ik vind echter nergens waar ik dit soort printjes zou kunnen verkrijgen of schemas om eventueel zelf te maken. Ik hoop dat iemand hier op het forum me verder kan helpen. Ik ben zelf geen elektronicus dus heb niet de mogelijkheid om zelf een DMX-RGB Decoder te kunnen ontwerpen.

image of the led module
Afbeeldingslocatie: http://i916.photobucket.com/albums/ad1/cometoluc/par3.jpg

beelden van de ped pars en ook van de aansluitingsprint ( waarachter ik op zoek ben)
Afbeeldingslocatie: http://i916.photobucket.com/albums/ad1/cometoluc/par1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i916.photobucket.com/albums/ad1/cometoluc/par2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 16:15
Dezelfde als deze?:
http://www.elektronica-on...tent_details.php?id=12520

Er loopt ergens in deze sectie een topic over 'Scrap-DMX', dat is ongeveer wat je nodig hebt, maar dan met een iets veel grotere vermogenstrap.

Edit:
Project: ScrapDMX

[ Voor 9% gewijzigd door Kachelpijp op 28-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het zijn diezelfde van de link die u opgeeft, ik heb echter al contact opgenomen met de opsteller van het SCRAPDMX forum wat u aanhaalde en hij vertelde me dat hij kant en klare pars gebruikt en alleen de aansturing beschrijft in het topic, wat ik zoek is dus letterlijk wat in de pars zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat is raar, ik heb niks ontvangen noch beantwoord :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn excuses, was met iemand anders waar ik dat bericht gestuurd had en antwoord had gekregen, ik dacht dat het naar u was. Sorry voor mijn verwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tjah, goedkoper dan een kant en klare led par zal het niet snel worden, tenzij je zelf wat gaat bouwen. Anders zit je vast aan de standaard DMX printjes zoals hier:
http://www.thewillows.nl/...dmx4all_dmxledinterfaces&

Echter heb je dan minder functionaliteit als de echte parren waar je losse RGB waardes kunt inpompen maar ook sound to light, overall dimmer, strobe speed, standaarde fade effecten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 329051 schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:09:
Mijn excuses, was met iemand anders waar ik dat bericht gestuurd had en antwoord had gekregen, ik dacht dat het naar u was. Sorry voor mijn verwisseling.
np.

Het 'DMX decoder' gedeelte van mijn ScrapDMX dimmers kan met wat aanpassingen vanalles aansturen, maar de schema's van de schakelingen zijn voor Common Anode rgb led(strip)s. Als ik het me goed herinner zijn die par56 ledprints Common Cathode, dus dat is niet meteen toepasbaar.

In de variant met een ULN2003 die ik gemaakt heb zou de ULN vervangen kunnen worden door b.v. een UDN2981 om een CC ledstrip aan te sturen, maar de ledprint die jij hebt is zoals Kachelpijp al zei dan nog te zwaar, dus zou je een oplossing moeten maken met FET's o.i.d. (die heb ik zelf nog niet gemaakt)

Misschien een overbodige vraag, maar wil je de ledprint eigenlijk aansturen met DMX of maakt het niet hoe?
want als dat niet het geval is heb je opeens veel meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Heb voor hetzelfde ding drie keer onderstaande schakeling gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://mooibroek.dyndns.org/pwmresize.png
Dus eentje voor rood, eentje voor groen en eentje voor blauw.
Aansluiten op een voeding die 1 Ampere kan leveren
edit:
Het ICtje is een NE555

[ Voor 6% gewijzigd door Brahiewahiewa op 30-11-2009 17:01 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
Je neemt gewoon die ontvanger uit het Scrap-DMX topic, maar i.p.v. die ULN2003 hang je aan die uitgangen van de PIC via een weerstandje een logic-level MOSFET die minimaal 1A bij een volt of 15+ kan hebben. Die hang je met de Source aan de CC aansluiting en met de Drain aan de -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is wel degelijk de bedoeling om de aansturing via dmx te laten gebeuren, ik ga het voorstel van kachelpijp eens verder proberen uit zoeken voor zover ik dat met mijn beperkte kennis kan. Klein vraagje nog , die logic level mosfet? enig idee welk type ik hiervoor zou kunnen gebruiken en de waarde van de weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
Geen idee waar je normaal gesproken je onderdelen vandaan haalt, maar volgens mij heeft bijna iedere zichzelf respecterende elektronicahandel wel iets van een logic level mosfet liggen. De enige eisen zijn die ie minstens 15 Volt kan hebben, 1 Ampère en een Rds on van maximaal 0,07 Ohm. Het weerstandje in serie met de Gate is volgens mij niet zo heel erg kritisch, maar ik gok dat alles tussen de 10 en 500 Ohm wel genoeg is. Hou er overigens rekening mee dat in het ontwerp van Scrap-DMX een Atmel AVR uC zit, dus die zul je ook nog moeten programmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok bedankt iedereen voor de voorstellen maar als er programmeren en dergelijke bij komt moet ik passen. Als ik een schema heb en eventueel een print met de juiste onderdelen kan ik die wel bouwen maar daar eindigt mijn expertise dan ook. Ik denk dat ik ga moeten grijpen naar de bestaande printjes die ik dan uit china moet bestellen. Toch bedankt voor de poging mij wijzer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
Tja... Het is maar net hoeveel moeite je ervoor wilt doen. Schema heb je (met een of twee aanpassingen), alle onderdelen zijn vrij goed verkrijgbaar en dat programmeren stelt ook niet veel voor. Het programma is al geschreven, je moet alleen het DMX-adres nog instellen en het van de computer naar het chipje schrijven (=programmeren)...
Pagina: 1