Toon posts:

Acer aspire 5672 valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen maakt de fan van mijn Acer 5672 een tikkend geluid als hij draait. Na wat opzoekwerk vermoed ik dat de fan gewoon versleten is (hij draait nergens tegenaan), en ik heb intussen al een nieuwe besteld. Nu is het probleem dat mijn laptop spontaan uitvalt nog voor Windows / Linux kan booten (dit is na dat ik de fan - en dus de hele heatsink constructie, zie http://www.tccycling.com/misc/5672inside.jpg had verwijderd en dan teruggeplaatst) . Ik heb al es de koelpasta van de CPU / koeler verwijderd en er nieuwe opgedaan, maar het probleem blijft nog. Het grootste probleem is dat ik niet kan booten in Win/Lin en ik in het bios mijn CPU temp of fanspeed niet kan zien. Ik weet dus niet waar precies het probleem ligt. Het is m.i. een van de volgende:

1. CPU overhit.
2. Bios detecteert dat de fan niet snel genoeg draait (hij draait weldegelijk) en sluit de PC af.

Mogelijkheid 1 lijkt me vreemd, omdat ook het koper dat de warmte van de CPU naar de fan moet geleiden totaal niet warm aanvoelt (de fan blaast ook relatief koele lucht). De enige reden waarom dit dan zou kunnen is omdat ik teveel/te weinig koelpasta heb aangebracht? Het is nochtans niet mijn eerste keer dat ik dit doe, integendeel. Nu, kan altijd.

Ik zal sowieso moeten wachten tot ik mijn nieuw fan heb tegen dat ik een sluitend antwoord heb vrees ik, maar ik dacht in afwachting maar es een post hier te plaatsen, wie weet heb ik iets over het hoofd gezien...