Website navigatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet voor een opdracht de indeling van een website verbeteren. De website bevat informatie omtrent verschillende activiteiten in een bepaalde regio. Nou wordt dit in een submenu aan de linkerkant weergeven. Echter, nu komen er zoveel activiteiten bij dat de menu rommelig begint te worden. Hoe zou ik dit het best op kunnen lossen zodat de site meer en meer content kan bevatten in de loop der tijd. Dus waar zou je rekening mee moeten houden?

Bepaalde voorbeelden zouden ook handig zijn, echter weet ik niet zo goed waar ik op moet zoeken ter inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Als ik jou was zou ik dan kijken of je alles kunt categoriseren dus bijvoorbeeld zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Categorie 1:
    Item 1
        Indien er nog meer bijmoet kun je het denk ik beter zo doen.
    Item 2
    Item 3
Categorie 2:
    Item 1
    Item 2
    Item 3
Categorie 3:
    Item 1
        Subitem 1
    Item 2
        Subitem 2

Dit lijkt me dan wel het leukste en voor de hand liggende. Natuurlijk zou het dan helemaal leuk zijn als je de categorieën dan ook laat uitklappen door middel van javascript, zo behoud je in mijn ogen toch het overzicht.

offtopic:
Ik ga eens zoeken naar een leuk uitgewerkt voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik zou ook je activiteiten goed groeperen, dat scheelt denk ik al de helft. Ik weet niet hoe je menu nu precies werkt, maar ik zou eens kijken naar suckerfish. Op die manier kun je denk ik makkelijk de gegroepeerde activiteiten laten zien.

Dan krijg je dus iets als hierboven, alleen staan je items dan in een dropdown boxje.

Kijk ook eens naar het menu van tweakers.net zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Manuel schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:52:
offtopic:
Ik ga eens zoeken naar een leuk uitgewerkt voorbeeld
Inmiddels wat gevonden, kijk maar eens hoe GoT dit oplost, ook door simpel te categoriseren. Klik maar eens op de + en op de - , dat bedoelde ik dus ook ;)

GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
7laurens7 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:15:
Ik zou ook je activiteiten goed groeperen, dat scheelt denk ik al de helft. Ik weet niet hoe je menu nu precies werkt, maar ik zou eens kijken naar suckerfish. Op die manier kun je denk ik makkelijk de gegroepeerde activiteiten laten zien.

Dan krijg je dus iets als hierboven, alleen staan je items dan in een dropdown boxje.

Kijk ook eens naar het menu van tweakers.net zou ik zeggen.
Op dit moment is het eigenlijk gewoon één menu met alle activiteiten in een linkerkolom. Heel erg simpel maar de site moest snel voor elkaar. Ik denk dat categoriseren inderdaad het beste is. En dan per categorie een soort galerij aanmaken met thumbs om toch een impressie te geven van het activiteit.