Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bevestiging annuleren reactie op Frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Lieeeeve Devvers :>

Zojuist was ik een uitgebreide reactie aan het typen op de frontpage. Na een mooi verhaaltje te hebben gebouwd dacht ik: "Hey, laat ik dat eens submitten". Echter door een onvoorspelbare twist van het lot verschoof mijn muis enkele millimeters naar rechts, waardoor ik op de annuleren-knop drukte! Tot mijn grote verbazing was mijn hele reactie weg! ;(

Even zonder gein, het lijkt me een leuke feature die op de een of andere manier om bevestiging vraagt bij het annuleren van een reactie. De reactie kan natuurlijk bijvoorbeeld getriggered worden als de inhoud van 't Textfield groter is dan een aantal karakters.

Mij lijkt dit een handige toevoeging, want ik zal vast niet de eerste / laatste zijn die dit overkomt :'( !

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, ik kan me voorstellen dat het voor jou nu lastig was. Aan de andere kant, om altijd annuleren dubbel te moeten bevestigen, zoals sommige programma's dat doen, zijn ook rete irritant.. Ik neig er persoonlijk naar om het huidige gedrag in stand te houden?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En als er meer dan 100 tekens staan?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar zorg er dan voor dat verstuur bericht altijd op dezelfde plek staat, want op het forum staat versturen rechts en op de frontpage links.

Dat is niet geheel optimaal om het subtiel te zeggen.

Of haal gewoon die hele knop met annuleer weg en maak een kruisje in de bovenhoek van het reageerveld?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-11 14:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zie het nut niet in van een annuleer knop, hooguit een kruisje inderdaad om het scherm weg te krijgen zonder dat je iets post (waarbij je het zeg maar minimaliseert, zodat, als je weer op reply drukt de tekst er weer staat).

[ Voor 27% gewijzigd door Kees op 28-11-2009 15:41 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kees schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:36:
...(waarbij je het zeg maar minimaliseert, zodat, als je weer op reply drukt de tekst er weer staat).
Zo werkt de Annuleerknop btw ook. Gewoon minimize en als je nogmaals op de geneste reactie knop drukt staat de reactie er weer. Edit, op die manier kan je hem zelfs aan een andere reactie hangen als je dat wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 28-11-2009 15:47 ]

☻/
/▌
/ \

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan is de functionaliteit op zich wel oke, maar dan is het wel vervelend dat er zo'n enorme knop is en dat die naast versturen staat.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:52
Kixtart schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:45:
[...]

Zo werkt de Annuleerknop btw ook. Gewoon minimize en als je nogmaals op de geneste reactie knop drukt staat de reactie er weer.
Sterker nog, hij blijft altijd in beeld staan. Als je op annuleer klikt springt het reactievenster alleen weer terug naar zijn oorspronkelijke plek, onder de reacties.
Edit, op die manier kan je hem zelfs aan een andere reactie hangen als je dat wilt.
Om het veld onder een andere reactie te hangen hoef je niet eens eerst te annuleren, direct op een andere reageer-knop klikken werkt ook. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Xander schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:55:
[...]
...Om het veld onder een andere reactie te hangen hoef je niet eens eerst te annuleren, direct op een andere reageer-knop klikken werkt ook. :P
I know ;) Alleen in IE8 is het bij mij soms dat deze dan over/tussen andere tekst komt te staan :P Kwam waarschijnlijk door scrollen met de muis, want als ik het gewoon rustig doe dan werkt het wel

Maar het blijkt dus wel te werken zoals gedacht, maar mogelijk is het voor sommige gewoon niet intuïtief.

[ Voor 22% gewijzigd door Kixtart op 28-11-2009 16:00 ]

☻/
/▌
/ \

• Enfer
moto-moi schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:23:
Tsja, ik kan me voorstellen dat het voor jou nu lastig was. Aan de andere kant, om altijd annuleren dubbel te moeten bevestigen, zoals sommige programma's dat doen, zijn ook rete irritant.. Ik neig er persoonlijk naar om het huidige gedrag in stand te houden?
Helemaal mee eens, maar zoals ook al eerder genoemd word: Ik ben blij dat Office mij vraagt of ik zeker weten wil afsluiten als ik net een verslag aan het typen ben (dan heb ik namelijk per ongeluk op het kruisje ipv. vergroten gedrukt ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar je tekst in het formulier is dus niet weg tenzij je de pagina opnieuw laadt. Klik je opnieuw op de reageerknop bij een reactie dan komt het formulier terug met dezelfde inhoud voordat je annuleren deed.

Wat mij betreft een prima oplossing die geen bevestiging nodig maakt. Door andere users kan zo'n bevestigingen weer als irritant ervaren worden.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En wat vind je van het idee om de knop annuleren weg te halen en er een kruisje voor in de plek te zetten?

Dat lijkt mij een handigere oplossing om deze "irritatie" te voorkomen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
moto-moi schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:23:
Daarom is de optie die Google bijvoorbeeld gebruikt veel beter: undo. Een verwijderactie wordt direct uitgevoerd, maar je krijgt de mogelijkheid een undo te doen. Dit is ideaal omdat je 9 van de 10 keer echt wilt verwijderen en je dus niet met de extra bevestiging zit, en je kunt alsnog annuleren omdat je de undo actie hebt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Enfer
Femme schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:00:
Maar je tekst in het formulier is dus niet weg tenzij je de pagina opnieuw laadt. Klik je opnieuw op de reageerknop bij een reactie dan komt het formulier terug met dezelfde inhoud voordat je annuleren deed.

Wat mij betreft een prima oplossing die geen bevestiging nodig maakt. Door andere users kan zo'n bevestigingen weer als irritant ervaren worden.
Aha okay, dat was bij mij niet bekend! Als ik dat had geweten dan is de bevestiging inderdaad niet meer nodig, maar dan ligt de aandacht eerder op het "bekend maken" van deze functionaliteit. Ik dacht namelijk toch echt: weg is weg en ging niet meer kijken of hij er stond (geen zin om de reply opnieuw te typen ;) )

Desalniettemin vind het het kruisje in plaats van annuleren ook een behoorlijk goed alternatief? Of eventueel zelfs tezamen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Enfer op 30-11-2009 22:53 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

crisp

Devver

Pixelated

Een kruisje lijkt mij ook wel een goed alternatief. Sowieso is 'annulereren' bij webformulieren meestal vrij nutteloos, gewoon refreshen of weg navigeren geeft praktisch hetzelfde effect...

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:15:
Een kruisje lijkt mij ook wel een goed alternatief. Sowieso is 'annulereren' bij webformulieren meestal vrij nutteloos, gewoon refreshen of weg navigeren geeft praktisch hetzelfde effect...
offtopic:
Niet altijd. Chrome crash tijdens 't invullen van een formulier (zonder auto-save) en bij de eerstvolgende restart werd niet alleen m'n content hersteld, maar ook m'n halve ingevulde form _o_

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind een browser-crash dan wel een heel bijzondere manier van 'annuleren' :P

Intentionally left blank

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BtM909 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:21:
[...]

offtopic:
Niet altijd. Chrome crash tijdens 't invullen van een formulier (zonder auto-save) en bij de eerstvolgende restart werd niet alleen m'n content hersteld, maar ook m'n halve ingevulde form _o_
Opera biedt standaard ook de mogelijkheid om gesloten windows te heropenen; incl. de content van een tekst field. Echter copy ik alle (grote) teksten voordat ik iets verstuur. Lijkt mij eerder persoonlijke zaak dan voor t.net :+

[ Voor 41% gewijzigd door himlims_ op 02-12-2009 12:22 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1