MA785GMT-UD2H 60sec vertraging bij "Starting Windows"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x MA785GMT-UD2H. Beide Windows 7 32 bit
De storing is dat 1 van de 2 voor ongeveer 60sec pauzeerde voordat hij doorstart.
Dit gebeurt als je "Starting Windows" te zien krijgt. Net voordat de 4 gekleurde bolletjes verschijnen.
Deze is vervangen RMA. Dus toen starten beide goed door.
Paar weken goed na geen aanpassing aan de PC's

Bij een herinstallatie van het 2de moederboard, die origineel altijd direct doorstartte, heb ik weer de ongeveer 60sec vertraging bij opstarten. Ik kan het moederboard weer omwisselen maar verder werkt het moederboard goed.

Wat zijn de ervaringen? Deze ook weer terugbrengen naar de winkel? Of heeft iemand een tip t.a.v. een BIOS instelling o.i.d.
Vanmorgen heb ik IDE en AHCI beide geprobeerd en dat maakt geen verschil.
Wat wel raar is als ik geen geduld heb en de PC reset, Windows 7 wel direct doorstart zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb ook twee van deze borden, maar dit problem heb ik niet.
Ik heb wel de 64 bits versie van Windows, maar daar zal het wel niet aan liggen.
Heeft het misschien iets te maken met de boot volgorde ?
Staat de boot volgorde eerst op je HD en ook de HD waar je van opstart boven in de lijst.
Ik heb bij mij gemerkt dat het lastig is je boot HD echt netjes bovenaan in de lijst te krijgen en ook aan aangesloten op de eerste primarie interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat na verplaatsen de PC weer direkt doorstart zonder pauze-vertraging.
Net alsof Windows 7 zo gefocused is op de plaats waar USB componenten op aangesloten zijn.
Of over drivers zelfs wanneer het component niet aangesloten is.

Ik zal de HDD eens definitief als eerste in de SATA order zetten. Een SATA BD speler zit nu eerder in de rij als de HDD. Dat kan uiteraard nooit kwaad. Bedankt voor de hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
vergeet ook niet de optie 'boot from other device' of iets dergelijks uit te zetten.

lijkt me dat Windows 'in de war raakt' waar hij vandaan opgestart wordt, cq dat er een probleem is met de hardware-herkenning doordat de BIOS deze anders aanlevert dan "normaal"

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij betreft kan dit topic dicht:
De vertraging is sinds de verplaatsing op zondag niet meer opgetreden.