Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:01
Hi mannen,

Ik heb een prima analoge TV nog staan (Sony), maar wil eigenlijk content kunnen streamen van mijn NAS (Synology 209+II) middels DLNA. :9
Ik weet dat er 100- en 1 media players zijn met HDMI output, maar daar maak ik mijn Sony niet mee blij. Een zoektocht op het net geeft mij een DLNA mediaplayer met SCART output (+composiet enz), waar het mij dus voornamelijk om gaat.

Hebben jullie ervaring met dit (of soortgelijk) apparaat of is het onverstandig om zoiets te kopen. Prijzen variëren zo rond de 100 Eur;

Wifi_UPNP_DLNA_media_player

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 11:27
Welke mediaplayer heeft dat dan NIET?

De Asus Oplay, WD Live, Eminent 7075, Xstreamer en de popcorns, ze hebben allemaal composiet uit.

Van de eminent en wd live weet ik iig dat ze DLNA ondersteunen. Kwestie van even rondkijken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
Is composiet dan hetzelfde als SCART?
Sorry dat ik onwetend ben op dit vlak :?

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:25
DaCootMeister schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:38:
Is composiet dan hetzelfde als SCART?
Sorry dat ik onwetend ben op dit vlak :?
composiet is een manier van video over 1 draadje weergeven, en scart is een aansluiting waar dat beeld over kan lopen. Als je Sony ook SVHS ondersteund, zou ik daar een mediaspeler voor zoeken. Levert beter beeld op. Dan heb je al 3 draadjes ipv 1 richting je tv. (zitten wel in 1 draad, dus eigenlijk 3 aders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 11:27
jopie schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:58:
[...]

composiet is een manier van video over 1 draadje weergeven, en scart is een aansluiting waar dat beeld over kan lopen. Als je Sony ook SVHS Svideo ondersteund, zou ik daar een mediaspeler voor zoeken. Levert beter beeld op. Dan heb je al 3 draadjes ipv 1 richting je tv. (zitten wel in 1 draad, dus eigenlijk 3 aders).
Composite is een videosignaal. Scart is slechts een plug.

Over een scart aansluiting gaan meestal 3 signalen
- Composiet (laagste kwaliteit)
- S-Video (middel)
- RGB

Soms zie je ook component over scart, maar bij een CRT kun je dat wel redelijk uitsluiten.
S-video zie je veel minder op mediaspelers, dus ik gok dat je het bij composiet moet houden. RGB heb ik ook eigenlijk nooit gezien op een mediaspeler.

Je kan een composiet signaal prima op een scartplug krijgen dus, daar zijn verloopjes/verloopkabels voor.

Met zo'n kabel:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2770.jpg
kun je een mediaspeler prima op scart aansluiten.

Verschil tussen composiet en s-video is er wel, maar is denk ik niet zichtbaar of dermate groot dat dit (imho) een zoektocht naar een mediaspeler met s-video rechtvaardigd.

@jopie: svhs = videoband standaard, svideo = beeldsignaal, je haalt de termen door elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
Is composiet niet een meer eenvoudige manier om signalen over te brengen dan SCART? (weet nu dat het geen standaard is, maar louter connectortype).
Kwaliteit van het beeldmateriaal moet wel gelijkwaardig zijn als dat ik DVD´tje afspeel via mijn cinema set.

De mediaplayer komt in verschillende types/smaken op de markt, is een Chinees product :X
NTRT0016

ik kom ook nog een variant tegen met HDMI
Uptek DMA 228

[ Voor 34% gewijzigd door DaCootMeister op 29-11-2009 16:40 ]

Check da Specz

Pagina: 1