Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xp op vgn-nr11M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Heb volgende laptop Sony vaio vgn-NR11M
Hier staat standaard VISTA op geïnstalleerd, maar omdat ik graag SIEMENS software zou willen draaien
ben ik verplicht om Windows XP als besturingssysteem te hebben.
Nu heb ik al rondgekeken (ook op deze site) maar ik krijg telkens in het begin van de installatie een melding dat er geen drivers aanwezig zijn voor de harde schijf te installeren???
- Heb de drivers al geslipstreamed op windows XP cd ---> lukt niet: te weinig plaats
- Drivers alleen op cd geslipstreamed en bij opstarten op F6 gedrukt ----> lukt ook niet omdat hij de drivers via diskettestation moet kunnen inladen.
- Beide heb ik ook al geprobeerd op een externe hdd maar zonder resultaat.

De drivers heb ik via de sony site gedownload, echter weet ik wel niet of deze zeker ook voor XP kunnen dienen.
Ik hoop dat iemand de reddende uitleg kan geven, want ben teneinde raden......

Alvast zeer veel bedankt voor de moeite.
Groeten Sven
PS heb ook de verschillende links in het grote sony vaio NR topic uitgeprobeerd maar deze werken niet meer of zijn voor andere laptops.........

Verwijderd

Kan je geen 800MB cdr krijgen of gewoon een dvd.
Je kan kan ook met NLite aan de gang om je XP installatie te verkleinen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Storage drivers zijn maar een paar honderd KB groot, dat gaat echt wel passen. Waarschijnlijk doe je gewoon iets fout. Zoals rjw al noemde, gebruik nLite om de drivers te slipstreamen, en doe gelijk ook SP3 mocht je nog een oudere XP cd hebben. De 32bit XP drivers kun je hier vinden, zip uitpakken en nLite naar de directory verwijzen.

[ Voor 36% gewijzigd door Nielson op 28-11-2009 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de nuttige informatie,

heb de drivers gedownload en ben deze nu aan het slipstreamen samen met sp3 van XP.
Toen ik de drivers moest toevoegen in nlite vroeg hij me welke drivers, toen heb ik ze maar allemaal geselecteerd. ik weet niet hoe ik daar kan achterkomen. Kan toch geen kwaad he omdat hij zelf de juiste zal gebruiken???? niet?

• Nielson
Ja, je kunt gewoon meerdere tegelijk slipstreamen. Waar je wel op moet letten is dat je bij het toevoegen kunt kiezen voor textmode en pnp-mode. Bij die laatste worden de drivers geinstalleerd via pnp tijdens het grafische setup gedeelte. Storage drivers moeten echter in textmode al geladen worden (als je xp op de betreffende schijf wilt installeren dan).

Verwijderd

Topicstarter
Woooow

prachtig prachtig, heb xp gewoon kunnen installeren en werkt, ik ga nu eens aan de slag om de bootmanager eens terug te zetten dat ik die prul van vista ook nog kan opstarten.

ik heb niet alle drivers toegevoegd toen ik de slipstream maakte enkel die van de harde schijf dus ga een nieuwe maken met alle drivers van de sony. dus als ik de drivers toevoeg van de hdd dan moet ik ze er als textmode op laden???

honderd duizend maal bedankt rjw & nielson.

• Nielson
Bij de drivers voor je harde schijf (eigenlijk voor de controller waar deze aan hangt) voor textmode kiezen, de rest kan in pnp mode.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Xp is geistalleerd en werkt perfect,
En ook de snelheid waarmee xp nu opstart amai. Heb de software van Siemens zonder problemen kunnen installeren.
Heb de drivers voor het draadloos internet en de kaartlezers ook geinstalleerd en die werken.
Maar zit nog met iets verveeld. Mijn beeldgrootte is maar de helft van het scherm ---> geen juiste drivers dus.
nu ben ik bij apparaatbeheer gaan zoeken en heb volgende videokaart:
Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family
Heb op de intel site die driver opgezocht en verschillende drivers gedownload en geinstalleerd maar geen enkele lijkt te werken. Alléé het beeld blijft toch klein.
Ook de automatische driver zoekmachine van intel vind de drivers van de 965 videokaart maar kan ze niet laten downloaden omdat hij meedeelt dat ik zogezegd bij de fabrikant die drivers moet gaan halen.

Weet iemand mss nog raad met dit probleemke.
PS geloof dat het geluid ook niet werkt. maar is nog niet zo een ramp.

Alvast bedankt.
Grtn Sven
Pagina: 1