Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb basis kennis van bootstructures behouden, maar wil graag een bevestiging of ik het volgende kan doen.

Wat ik wil. Ik heb nu een SSD geinstalleerd, dus 2 schijven ipv 1. Ik wil gaan werken met maar 2 systemen, win 7 final 64 op de SSD en xp 32 op de G (oude win 32 behouden, ivm tweaks voor bepaalde games).
ik wil de 2e schijf volledig formatteren om alle troep eraf te hebben en alleen de G:\win xp 32 te behouden.

situatie oud:

1 harddisk:

c: win 7 rc1 in vhd file (d:\vhd\win 7)
d (c): vista (en dus die vhd file)
e: win xp 64
G: win xp 32

zoals je ziet nogal verwarrend: de c bij rc1 bestaat uiteraard alleen als je win 7 rc 1 start. anders is vista de C

Nieuwe situatie:

SSD: \ Win 7 (draait nu al goed)

Schijf 2: samsung:

"g"\win xp 32

wil partitie c d g behouden voor het gemak, dit moet ook want xp 32 koppelt alles naar de g:\schijf.

nu kan ik met f8 nog de oude situatie opstarten etc met bootmenu etc.

maar goed hoe nu verder. ik wil de 2e schijf dus netjes formateren en de partities behouden. Vervolgens wil ik de xp 32 config naar paritite 3 copieren (liever niet klonen want dan krijg ik alles weer terug)

daarna moet er een nieuwe bootstructure opgebouwd worden en hier loop ik denk tegen een probleem op.
Ik weet dat je met programma een bootmenu kan bouwen, vaak genoeg gedaan, maar ik ben bang dat de xp 32 config niet meer op de g komt. en ik weet niet wat er gebeurd als je een schijf toevoegd zoals in dit geval.

Iemand advies? excuus voor het ietwat verwarrende verhaal, maar ik kan het niet beter schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
niemand? kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
echt niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik denk dat je bij het plaatsen van de nieuwe schijf zowieso gaat schuiven in driveletters en dat je windows installatie het niet meer gaat doen. Waarom niet in zijn geheel opnieuw beginnen?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:04:
Ik denk dat je bij het plaatsen van de nieuwe schijf zowieso gaat schuiven in driveletters en dat je windows installatie het niet meer gaat doen. Waarom niet in zijn geheel opnieuw beginnen?
nieuwe install liever niet, ivm met een spel (overseer) die eindelijk werkt na 100 tweaks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

tennisbal schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:47:
[...]

nieuwe install liever niet, ivm met een spel (overseer) die eindelijk werkt na 100 tweaks :)
Als alle instellingen van het spel in de installatie directory zitten, dan zou ik na een herinstallatie van XP het spel opnieuw installeren en een backup van die directory erover heen zetten.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:03:
[...]

Als alle instellingen van het spel in de installatie directory zitten, dan zou ik na een herinstallatie van XP het spel opnieuw installeren en een backup van die directory erover heen zetten.
het was meer dan alleen installeren, heel gedoe met hardware tweaks, om het uberbrak tex murphy overseer eindelijk eindelijk aan de praat te krijgen :) normaal is een format zo geregeld, maar heb nu liever geen zin om 15 uur te investeren in dit project :)
Pagina: 1