Flash 2 kanaal stereo naar 5.1 stereo

Pagina: 1
Acties:

• raamon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-01 13:14
Hej,

Ik ben al een poos op zoek naar een programma wat de filmpjes van bijvoorbeeld youtube in stereo over een 5.1 set laat komen.

Nu is het zo dat deze filmpjes alleen worden gespeeld over de front L+R speakers. Midden Front doet niet eens mee. Er bestaat vast een programma wat dit kan regelen.

Ik zit zelf met de volgende opstelling. De jacks op het moederbord gaan via een jack naar tulp kabel mijn 5.1 versterker in. Omdat dit een ext in ingang is stuurt hij het direct door naar de speakers die horen bij de ingang. Ik kan dus niet op mijn versterker 6channel stereo kiezen.

Me geluidskaart is ook zo crap dat hij dit niet kan, in ieder geval de driver niet.
Een poos terug had ik wel een programmaatje maar werkte niet lekker. Liep steeds vast. (ben de naam kwijt)

Firefox heeft ook geen plugin voor zover ik heb kunnen vinden.

Weten jullie een oplossing?

Ramon

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hallo Ramon, ;)

Filmpjes van youtube zijn volgens mij alleen in stereo. Als je dit dus zou verdelen over 5.1 krijg je een verzonnen geluid over alle kanalen.

Volgens mij is de beste en makkelijkste methode hiervoor om op je surround versterker Dolby Prologic aan te zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• raamon
dus jij hebt me naam gestolen! ;)

En het mirroren van Front stereo naar achter stereo. Of een programma wat het codeert naar 5.1 of 4.1 stereo

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 17:43
je kan even in de settings van je geluidskaart kijken. bij mij (realtek high definition audio = standaard bij veel mobo's) kan je "luidsprekers vullen" aanvinken. Dan doet hij precies wat jij wilt als het goed is! succes :)

• raamon
het gaat om zo'n realtek ac97 alc850 kun je niets anders aan instellen dan die 'omgeving' badkamer, hal, arena enz je kent het wel :)