Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik heb een nvidia geforce 6200 agp.
Ik draai windows 7 en xp (dualboot).
De windows 7 drivers van nvidia willen niet installeren en de kaart geeft foutcode 43.
De directx versie is niet ondersteunt door mijn videokaart.
Hoe krijg ik directx 9 op mijn windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als je in CMD dxdiag intypt wat voor info krijg je te zien en van welke dx versie maakt hij nu gebruik etc?

Edit: Erg misleidende titel je weet zelf ook wel dat 6200 geen DX11 ondersteunt..

[ Voor 29% gewijzigd door Xenomorphh op 28-11-2009 13:28 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43
Installeer de DirectX End-User Runtimes (August 2009). Deze kun je hier downloaden.

Overigens kun je prima DX8, DX9 of DX10 hardware gebruiken onder Windows 7. Dat Windows 7 DX11 aan boord heeft wil niet zeggen dat je er geen hardware en software met oudere DirectX support op kan draaien. (Het zou erg dom zijn van Microsoft om iedereen die Windows 7 wil draaien te verplichten een DX11 kaart aan te schaffen). Met de installatie van bovenstaande runtimes installeer je de laatste versie van de verschillende DirectX versies.
Code 43
Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)
Ik denk daarnaast dat er iets anders aan de hand is. Meer informatie over Code 43 vind je hier.
Zorg er voor dat oude drivers van je systeem verwijderd zijn en doublecheck dat je de juiste versie van de nvidia drivers voor jou systeem en hardware installeert (x64, x86, geforce 6 series, etc.).

[ Voor 80% gewijzigd door d3vlin op 28-11-2009 13:38 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Ik kan de drivers van nvidia wel installeren maar hij activeert ze niet.
Ik krijg weer code 43.
De agp aparture size staat al op 128.
Ik heb alles geprobeerd wat ik op andere fora heb gevonden, behalve het installeren van forceware 93.xx.
Ik heb geen zin in een oudere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Ik heb ook wel eens ergens geen zin in, maar als je je pc aan de gang wilt krijgen zou ik dat toch maar proberen. Feit is dat je gewoon een vrij oude kaart hebt, dus het is goed mogelijk dat de huidige drivers die kaart niet meer ondersteunen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Oudere drivers werken ook niet, de oudste driver die ik kon vinden voor Windows 7 van nVidia videokaarten was de 181.7, en die ondersteunt de 6200. Ik weet echter niet of nVidia een AGP hotfix nodig heeft zoals ATI dat heeft.

Aero kun je met die kaart inderdaad niet inschakelen, of slechts beperkt. Daar is voor zover ik weet inderdaad DirectX 10 of hoger voor nodig. Maar met GDI+ valt ook redelijk te werken, hoewel je een stuk snelheid van de GPU Offload mist.

DirectX9 (en 10) zit als backwards compatible modus in DirectX11, de oudste DX versie die draait op Windows 7. Alle DX9 spellen werken daar ook mee, hoewel er soms een game-side hotfix nodig is, die geen invloed heeft op je videodrivers, en dus ook irrelevant is voor je probleem.

Op je Windows 7 een andere DirectX versie installeren is onnodig. Je videokaart ondersteunt slechts DirectX 9, waardoor Aero er niet in zit voor jou, en de Aero test waarschijnlijk ook niet draait. Een 'echte' DirectX 9 applicatie zal echter wel kunnen werken mits je een goede videodriver hebt geïnstalleerd. Test dat door 3DMard2006 te proberen. Dat pakket is een vrij basis DX9 test.

Overigens: je bent niet de enige waar DX11 niet ondersteunt wordt, het duurt nog zeker een half jaar voordat nVidia zo ver is dat ze het ondersteunen, en ATI heeft nu nog maar net 2 maanden zijn DirectX 11 kaarten uit (de 5000 serie).

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrah op 28-11-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Dat snap ik maar, waarom anders dan directx kan w7 mijn kaart niet goed laten werken met de nieuwste w7 driver voor de 6200.
Bytheway mijn vriend heeft een onboard 6100 en de zelfde w7build en die werkt wel.
Op xp draait mijn kaart prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

De driverversie, hardware beschadiging. DirectX heeft er NIETS mee te maken. Misschien dat het te maken heeft met het feit dat je op AGP zit, dat soort ongein. En wat voor versienummer heeft de 'nieuwste voor de 6200'? Zit je misschien met vista drivers te klooien?

Drivers kunnen op een OS als W7 niet werken door een out-of-date DirectX, de laatste versie waar dat mee was (bij mijn weten) was Windows 2000/98/ME, waar soms een install van DX9 nodig was voor nieuwe kaarten. XP en hoger hebben eigenlijk altijd automatisch ook hun 'nieuwste' DX versie mee geinstalleerd gehad, hoewel je nu ook DX11 op Vista kan installeren, en misschien moet installeren als je een Radeon-5000 kaart hebt.

Geloof me: je moet het probleem NIET zoeken in de DirectX versie, zoek het in:
AGP Support
Chipset drivers
Te oude kaart (hardware problemen of geen Aero support)

ALS na de installatie Windows7 start (zei het zonder Aero), zoek dan de driver versie op in DEVICE MANAGER, en probeer een tool als 3DMark 2006.

Probeer anders handmatig vanaf de cat/inf bestanden de driver te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Gewoon nieuwste driver maar kan goed aan de chipset liggen.
Worden geen w7 drivers voor gemaakt.
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Dodedodo33 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:04:
Gewoon nieuwste driver maar kan goed aan de chipset liggen.
Worden geen w7 drivers voor gemaakt.
Bedankt voor de info
Probeer daar dan vista drivers voor te krijgen of xp drivers en die werkend te krijgen.
Maar voor de rest geen onbekende devices onder device manager? (systeem en dan apparaten beheer)

Krijg hij wel een microsoft driver toegewezen?
Geen driver via windows update te krijgen?
Gebruik je de laatste whql driver of een andere?
Welke merk geforce gaat het en staat er geen driver op de fabrikant ze website? Kan je die namelijk ook nog proberen.

En wanneer krijg je code43? Bij de begin van de driver installatie of erna.

EN probeer ook wat de poster voor mij zei.
Handmatig de driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Mijn hardware werkt onder xp dus geen hardware probleem.
Ik heb mijn pc niet hier maar maandag ben ik weer thuis dus dan probeer ik de chipset driver te installeren van vista.
ik hoop dat het lukt.

Ik krijg de 43 code altijd, direct na (her)installatie en na installatie van de nvidia updated driver.

Het einge andere probleem is mijn geluidskaart maar die heb ik voor de herinstallatie al opgelost dus dat is een kwestie van opnieuw installeren.

Het probleem ligt waarschijnlijk bij de chipset driver die niet goed werkt.

Als ik thuis ben ga ik alles importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Hoe verander je de titel van een topic?, deze klopt niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je ook de type en merk van je moederbord door geven .
Dan kunnen we kijken of er vista agp drivers zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
http://www.laptopvideo2go.com/

Ik heb helaas geen tijd om het uit te leggen maar het is niet bijzonder moeilijk. Officiële drivers + modded inf (van de site) dan heb je in ieder geval ondersteuning voor alle graka's.

Wie weet helpt het.

Succes

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Intel desktopboard d845gerg2 ook wel intel rexburg2 d845gerg2.
Is een oud moederbord maarja ik moet nog even sparen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Maar hoe verander je nou de titel van dit topic?
Deze titel klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Allubz schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:22:
http://www.laptopvideo2go.com/

Ik heb helaas geen tijd om het uit te leggen maar het is niet bijzonder moeilijk. Officiële drivers + modded inf (van de site) dan heb je in ieder geval ondersteuning voor alle graka's.

Wie weet helpt het.

Succes
leuk bedacht maar mijn videokaart wordt nog steeds door nvidia ondersteunt.
Dus het gaat om foutcode43 de nvidia drivers kunnen mijn kaart niet vinden omdat hij is uitgeschakelt (code 43).

Wat meer zou helpen is een modded info voor mijn chipset drivers.

[ Voor 5% gewijzigd door Dodedodo33 op 29-11-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik kan je wel zeggen dat wat hierboven wordt gezegd over Aero, niet klopt. Aero heeft geen DX10 nodig, maar werkt gewoon met DX 9. Dus als Aero het niet doet, dan ligt dat niet aan het feit dat je videokaart het niet aankan.

En je kan de titel laten veranderen door een moderator, daarvoor moet je even een topicreport doen (das het handje bovenin, linkerkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Probeer niet te dubbel posten maar even de 'Edit' knop te gebruiken. Zo blijft de topic overzichtelijk, wat belangrijker is dan een titel.

Wat je kunt proberen is de NVIDIA drivers eraf te gooien. NVIDIA Driver Remove tool van Guru3D erbij te halen zodat elk spoor van de NVIDIA driver weg is en vervolgens Windows 7 Update te gebruiken. Die selecteert dan automatisch een passende driver, mits op Windows Update beschikbaar.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:53
Dodedodo33 schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:54:
Maar hoe verander je nou de titel van dit topic?
Deze titel klopt niet.
Een verandering in topictitel kan je aanvragen dmv een topicreport (het handje bovenaan de thread)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
Allubz schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:15:
Wat je kunt proberen is de NVIDIA drivers eraf te gooien. NVIDIA Driver Remove tool van Guru3D erbij te halen zodat elk spoor van de NVIDIA driver weg is en vervolgens Windows 7 Update te gebruiken. Die selecteert dan automatisch een passende driver, mits op Windows Update beschikbaar.
Zoals ik al eerder zei:
Direct na her installatie geeft hij al meteen de 43 foutcode.
Dus dat wissen van de drivers zal niet helpen.
Ik heb alles al uitgeprobeerd behalve de chipset driver.
Maar ik ben nu ook niet thuis dus ik probeer het maandag uit.

Ps. De titel gaat veranderen.
Nvidia geforce 6200 code43

[ Voor 13% gewijzigd door Dodedodo33 op 29-11-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Titelfix done.
Trouwens Dodedodo33, wil je aub gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft binnen de afgelopen 24 uur?
Dat voorkomt het onnodig omhoog kicken van het topic.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
sorry, ik moet nog even uitvinden hoe je een quote binnen een edit zet.

Weet iemand hoe je zelf een modded inf maakt voor je drivers?
Is toch iets met de locatie strings van je hardware.

Je kan toch ook xp drivers kunnen installeren met xp compactibiliteits modus voor xp en dan met de compatibiliteits wizard laatste os op xp zetten?

Ik heb geprobeerd de chipset drivers van xp te installeren maar dit verhelpt niks.
Ik probeer nu driver sweeper.
Driversweeper geen effect.
Iemand nog andere ideeën?
Ik snap er niks meer van.

[ Voor 128% gewijzigd door Dodedodo33 op 29-11-2009 23:03 ]

Pagina: 1