Oudere drivers werken ook niet, de oudste driver die ik kon vinden voor Windows 7 van nVidia videokaarten was de 181.7, en die ondersteunt de 6200. Ik weet echter niet of nVidia een AGP hotfix nodig heeft zoals ATI dat heeft.
Aero kun je met die kaart inderdaad niet inschakelen, of slechts beperkt. Daar is voor zover ik weet inderdaad DirectX 10 of hoger voor nodig. Maar met GDI+ valt ook redelijk te werken, hoewel je een stuk snelheid van de GPU Offload mist.
DirectX9 (en 10) zit als backwards compatible modus in DirectX11, de oudste DX versie die draait op Windows 7. Alle DX9 spellen werken daar ook mee, hoewel er soms een game-side hotfix nodig is, die geen invloed heeft op je videodrivers, en dus ook irrelevant is voor je probleem.
Op je Windows 7 een andere DirectX versie installeren is onnodig. Je videokaart ondersteunt slechts DirectX 9, waardoor Aero er niet in zit voor jou, en de Aero test waarschijnlijk ook niet draait. Een 'echte' DirectX 9 applicatie zal echter wel kunnen werken mits je een goede videodriver hebt geïnstalleerd. Test dat door 3DMard2006 te proberen. Dat pakket is een vrij basis DX9 test.
Overigens: je bent niet de enige waar DX11 niet ondersteunt wordt, het duurt nog zeker een half jaar voordat nVidia zo ver is dat ze het ondersteunen, en ATI heeft nu nog maar net 2 maanden zijn DirectX 11 kaarten uit (de 5000 serie).
[
Voor 9% gewijzigd door
Umbrah op 28-11-2009 15:41
]