Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

word 2003, reservekopie terughalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen bezig met het typen van een rapport in office word 2003. Gisterochtend dacht ik, laat ik eens een back-up maken op mijn bureablad, en het bestand is daar opgeslagen onder dezelfde naam. Verder de hele dag aan het rapport gewerkt zonder word af te sluiten, en aan het einde van de dag nog een keer opgeslagen.

Vanochtend wilde ik de back-up ff updaten, dus ik kopieer het bestand van de originele locatie naar het bureaublad, 'wilt u het bestaande bestand vervangen?'....ja. Op het moment dat ik het bestand open bedenk ik me ineenkeer dat nu het nieuwe bestand vervangen is door het oude bestand, omdat er gisteren aan het eind van de dag gesaved is naar de locatie waar het het bestand op het laatst is opgeslagen, het bureaublad dus. STOM. Ik weet het.

Mijn vraag is, weten jullie een manier hoe ik toch nog bij het nieuwere bestand kan komen? Misschien dat er door WORD ergens reservekopieen worden opgeslagen ofzo?

Steven

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je zou kunnen kijken in je My Documents map of daar nog iets staat dat begint met een ~, dit zijn vaak de tijdelijke bestanden binnen Office. Kijk ook eens in %temp%, gewoon Start, Run, %TEMP%, enter, of daar nog bestanden in staan.

Ben eigenlijk wel bang dat je het bestand kwijt bent en een stuk opnieuw moet doen...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
heb nog een uurtje gegoogled en wat geprutst met file recovery programma's maar het mocht allemaal niet baten. Inmiddels is alles weer herschreven.

Toch nog wat geleerd: in word bestaat de optie 'altijd back-up maken' onder extra->opties->opslaan. Dit vinkje stond bij mij uit (default waarde) maar door het aan te zetten wordt er iedere keer als je het document opslaat, een extra kopie gegenereerd als verborgen bestand, in dezelfde map. In mijn geval was dit dus de oplossing geweest, en achteraf is het jammer dat het vinkje niet standaard aanstaat.

mijn tip dus: zet dit vinkje aan!