Hallo allemaal!
Ik vroeg me af of het volgende een bekend probleem is, want ik zit er al een tijdje mee.
Na verloop van tijd 'verliezen' Windows XP clients hun gebruikers-gegevens voor hun netwerkschijf van een Samba share op mijn Debian server. Dus ik heb een netwerkschijf aangemaakt met
net use z: \\192.168.1.100\Sambashare /persistant:yes /user:gebruiker wachtwoord
welke dus na verloop van tijd niet meer bereikbaar is. Dan zie je ook in de log van samba dat er een connectie met user 'nobody' (guest account) gemaakt wordt, in plaats van met user 'gebruiker'.
Kennen jullie dit probleem? Weten jullie een oplossing?
Alvast bedankt!!
Simon
smb.conf:
[global]
workgroup = WORKGROUP
server string = Samba server
security = share
guest account = nobody
encrypt passwords = yes
guest only = no
config file = /opt/etc/samba/smb.conf
smb passwd file = /opt/etc/samba/smbpasswd
[Sambashare]
case sensitive = no
strict locking = no
path = /opt/sambashare
valid users = gebruiker
read only = no
guest ok = yes
Ik vroeg me af of het volgende een bekend probleem is, want ik zit er al een tijdje mee.
Na verloop van tijd 'verliezen' Windows XP clients hun gebruikers-gegevens voor hun netwerkschijf van een Samba share op mijn Debian server. Dus ik heb een netwerkschijf aangemaakt met
net use z: \\192.168.1.100\Sambashare /persistant:yes /user:gebruiker wachtwoord
welke dus na verloop van tijd niet meer bereikbaar is. Dan zie je ook in de log van samba dat er een connectie met user 'nobody' (guest account) gemaakt wordt, in plaats van met user 'gebruiker'.
Kennen jullie dit probleem? Weten jullie een oplossing?
Alvast bedankt!!
Simon
smb.conf:
[global]
workgroup = WORKGROUP
server string = Samba server
security = share
guest account = nobody
encrypt passwords = yes
guest only = no
config file = /opt/etc/samba/smb.conf
smb passwd file = /opt/etc/samba/smbpasswd