Toon posts:

Meerdere actieve KPN IP-TV ontvangers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ongevraagd een nieuwe Motorola 1960 (HDTV) ontvangen om mijn bestaande Kreatel 1760 (niet HDTV) te vervangen. Nu staat er in begeleidend schrijven de aanbeveling om de bestaande ontvanger te recyclen. Dat dacht ik in de slaapkamer te doen en dus 2 actieve ontvangers te hebben. De vraag is kan dat? Ik vermoed, dat op het moment dat ik de nieuwe activeer de oude afgeschakeld wordt middels de twee unieke MAC-adressen. Ik heb al gedacht e.e.a te spoofen door bijvoorbeeld een extra managed switch (heeft eigen MAC-adres) te gebruiken tijdens de activering tussen de Experiabox en de 2 ontvangers.

ADSL-router ---- Managed Switch ----- Motorola 1960 -- Kreatel 1760 (beide ontvangers op eigen ethernet potje in switch)

Wie heeft een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 12:17 . Reden: foutief format ]

Verwijderd

theoretisch zou je een ander MAC-adres moeten krijgen per toestel? Is hier toch zo met twee identieke sat-ontvangers (merk en model).

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:17

BrammT

The one and only!

Ik maak zelf gebruik van 2 1960 ontvangers ( tegelijk) en dat werkt perfect, ook al zegt kpn van niet. Maar hoe het precies zit wanneer je 2 verschillende gebruikt durf ik niet te zeggen, maar ik zou het gewoon proberen, ik denk dat het wel lukt.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Verwijderd

Topicstarter
@BrammT Fijn om te horen, twee verschillende maakt niet uit volgens mij. Ik had verwacht dat KPN de boel dicht zou timmeren, door maar 1 MAC-adres te koppelen aan het abonnement.

1 ding nog; ik begrijp dat jij beide 1960's rechtstreeks op de ADSL routers gekoppeld hebt, zonder er een managed switch tussen te zetten. Maakt het allen maar nog eenvoudiger ;-)

• jup99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12-2025
@ MZeeuw
Hoi,

kun je aangeven of het werkt (gebruik van de beide ontvangers)

[ Voor 6% gewijzigd door jup99 op 15-12-2009 20:47 ]