Acer Extensa 5630EZ-422G16Mn overhit... of?

Pagina: 1
Acties:

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
Sinds gisteren problemen met mijn Acer Extensa 5630EZ-422G16Mn. De laptop heb ik in september gekocht, dus had nog geen problemen verwacht. Even wat specs:

CPU Type: Intel Pentium Dual Core T4200
Moederbord Chipset: Intel Mobile GL40
Geheugen: 2GB DDR2 (SODIMM)
Video Chip Intel: GMA 4500MHD
Hardeschijf: 160GB / 5400rpm
Besturingssysteem: Windows Vista Home Basic
Volledige specs

Problemen doen zich voor nadat de laptop enkele minuten heeft aangestaan. Beeld komt vol te staan met bewegende horizontale strepen en laptop reageert nergens meer op. Hierna wil de laptop een tijdje niet aan: als je op het aan knopje drukt gaat hier wel het lampje branden, maar verder start er niets op en begint bijvoorbeeld de harde schijf ook niet met draaien.

Even al op GoT gezocht en de meeste antwoorden die worden gegeven zijn dat het geheugen van je video chip of los zit of brak is. Maar in dit geval reageert de hele laptop niet meer, als ik bijvoorbeeld op de "aan/uit" knop druk, zou de laptop moeten afsluiten, maar dat doet hij ook niet meer.

Zelf denk ik nog het meest aan overhitting, zeker omdat de laptop na de crash een half uur tot uur nodig heeft voordat hij weer aan wil gaan. Maar als ik de laptop open maak voel ik geen extreme warmte van de harde schijf, moederbord enzovoort.

Heb veilige modus ook al geprobeerd, maar daarin crasht de laptop ook. Lijkt dus echt harde waren probleem.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien uit eigen ervaring? En oplossingen... Gewoon terug sturen naar Acer of is dit makkelijker zelf op te lossen? Heb nog garantie, maar vrees dat ik de laptop weken kwijt ben als ik hem opstuur...

2 swim or not 2 swim, that's the question