Toon posts:

Verifying DMI pool data probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn X58 UD-5 moederbord nieuwe bouw krijgt een probleem wanneer ik mijn SSD eraan hang. Het is een dane-elec 80 gigabyte en wanneer deze schijf er in zit blijft hij steken bij Verifying Pool Data. Met alleen de twee SATA schijven gaat alles goed. Hoe los ik dit op.

Er staat geen windows op de PC ik wil de kleine SSD schijf gebruiken
De SSD schijf is aangesloten via de 1.8 naar 2.5 converter

Edit: De Bios herkend het schijfje.

Kan iemand mij hier mee helpen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 13:11 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:12
Je zult moeten booten met een Windows installatie cd/dvd om deze te kunnen installeren op de SSD.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 28-11-2009 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die cd zit erin.. Met SDD erin komt de pc niet verder dan verifying DMI pool data... zonder gaat hij direct naar windows scherm

• Nielson
En je hebt de boot order in de bios wel aangepast aan de nieuwe situtatie?

Verwijderd

Topicstarter
SSD schijf zit in eerste sata poort en boot als eerste dit is correct neem ik aan?

• Nielson
Ja, poortje maakt op zich niet zoveel uit. Maar even resumerend, je hebt op de s-ata schijven Windows al staan maar je wil op de ssd een nieuwe installatie doen? Dan moet je in de bios instellen dat tijdens het opstarten van de pc eerst naar de cd-rom moet worden gekeken bij het opstarten, nu staat ws de ssd al eerste maar daar staat niks op dus gaat het bootproces niet verder. Kijk dus even in de bios (ws onder Advanced Bios Features) wat de bootvolgorde is en pas die aan.

Verwijderd

Topicstarter
De twee sata schijven zijn leeg daar staat geen windows op.

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:09:
De twee sata schijven zijn leeg daar staat geen windows op.
Ah, dat neem ik aan omdat je zei:
Die cd zit erin.. Met SDD erin komt de pc niet verder dan verifying DMI pool data... zonder gaat hij direct naar windows scherm
Maar het probleem is dus dat je pc niet van cd boot als je de ssd hebt aangesloten, ondanks dat je zeker weet dat de bootvolgorde goed staat?

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 28-11-2009 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet je denk ik bedanken. Windows is nu files aan het loaden. Is er hier in dan een verschil tussen SDD en HDD waarbij het bij een HDD niet uitmaakt en bij een SDD wel? Ik weet niet of het lukt de vorige keer dat ik bij windows uit kwam vond hij niet de SSD kaart maar wel de HDD. Even geduld nog en dan kan ik je echt bedanken.

Dank je wel dit heeft echt geholpen. Bedankt voor je hulp nu wordt windows geinstalleerd. Bij het opstraten heeft de PC geen problemen als ik de boot cd eruithaal?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 14:36 ]

Pagina: 1