Windows 7 taakbalk "loopt vast"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb Windows 7 Ulti naar tevredenheid draaien. Erg blij mee.

Heb alleen 1 klein probleem waar ik mn vinger maar niet achter kan krijgen.

Regelmatig loopt mn taakbalk vast. Dwz dat alle icoons in mn taakbalk niet meer werken(dus als een proggie geminimaliseerd is en je klikt er weer op hoor je ting, ting. Ook verschijnt er geen pop-up van het proggie). Eerst dacht ik dat het alleen een probleem was wat te maken had met Winamp omdat elke keer als ik Winamp gebruik hij meteen vast loopt. Winamp uninstalled maar nu gebeurd het ook nog steeds.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:07
Bedoel je dat heel explorer.exe crasht? (Verdwijnt heel de taakbalk ?)

[ Voor 15% gewijzigd door X_lawl_X op 28-11-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alleen mn taakbalk. Heel raar, Alles via startknop > programma`s werkt wel gewoon. Dus bv IE opstarten kan gewoon maar niet via mn taakbalk. (Mn taakbalk verdwijnt ook niet)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Is het geen focus probleem? Dus dat je muis zegmaar op een andere layer werkt dan waar je taakbalk zich op bevind? Probeer eens wat met TAB en ALT-TAB te spelen en kijk waar de focus heen gaat, dus welke items (snelkoppelingen, tekstvakken e.d.) geselecteerd zijn. Doorgaans krijgt de taakbalk de focus weer als je op het Windows-vlaggetje drukt, naast je spatiebalk.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaybuckey.com/photos/windows%20key.jpg

Windows 7 is nog jong. Er zullen best nog wat bugs in zitten. Heb hem zelf ook draaien onder VMware, maar hoewel de andere virtual machines perfect draaien, gaat Windows 7 vaak hangen als ik de taskmanager open heb staan in Windows 7. Zolang deze geminimaliseerd is, blijft hij wel draaien.

[ Voor 49% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-11-2009 17:26 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.

Makes sense.

Dus toen ik je post had gelezen meteen weer Win7 opgestrat en even checken. Zal je altijd zien, blijft ie nu niet hangen zelfs niet met Winamp, hehe lol.

Nja zal blijven proberen.

Later meer, of hopelijk niet :)

-update-
Hij loopt weer vast. Echt vaag. Met ALT-TAB kan ik wel switchen tussen de verschillende programma`s en via mn Windows knop kan ik ook overal bij en selecteren, alles werkt dus eigenlijk prima, behalve dan dat ik niet meer vanuit de werkbalk zelf iets kan opstarten of heractiveren.

Anyway, thnx voor de reply`s. Ik zal denk ik een update moeten afwachten. Overigens is de windows install redelijk fresh, geen overdaad aan programma`s geinstalleerd.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...Heb Win7 al een hele tijd zonder taakbalkprobleem lopen, heb al die tijd geen MSN actief gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet te kennen geven dat ik hetzelfde probleem heb. Windows 7 loopt regelmatig vast. Tenminste even. Het kan een minuut duren voordat hij weer reageert.

Ik kan in een willekeurig programma bezig zijn en wil switchen (alt-tab) of ik wil iets opvragen op internet of in de explorer en windows lijkt vast te lopen. Muis cursor beweegt nog wel. Soms kan ik wel met mat ALT-tab bladeren, maar de pagina's blijven doorzichtig. Vaak na een minuut of meerdere minuten gaat hij weer gewoon verder en voert alle handelingen die je had willen doen alsnog uit. Je ziet wel dat in de periode dat hij stil staat het lampje (indicator) van de hdd ook niet knipperen.

Zijn er nog tips?

Ik heb windows 7 op een gekochte laptop staan (MSI CR700-0039NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:30:
Ik moet te kennen geven dat ik hetzelfde probleem heb. Windows 7 loopt regelmatig vast. Tenminste even. Het kan een minuut duren voordat hij weer reageert.

Ik kan in een willekeurig programma bezig zijn en wil switchen (alt-tab) of ik wil iets opvragen op internet of in de explorer en windows lijkt vast te lopen. Muis cursor beweegt nog wel. Soms kan ik wel met mat ALT-tab bladeren, maar de pagina's blijven doorzichtig. Vaak na een minuut of meerdere minuten gaat hij weer gewoon verder en voert alle handelingen die je had willen doen alsnog uit. Je ziet wel dat in de periode dat hij stil staat het lampje (indicator) van de hdd ook niet knipperen.

Zijn er nog tips?

Ik heb windows 7 op een gekochte laptop staan (MSI CR700-0039NL)
Dit probleem had ik ook. Bij mij had het te maken met de AHCI-driver. Na een update van de driver werkte alles naar behoren. Deze vastlopers kwamen bij mij het meest voor onder het gebruik van IE8.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1