Netwerk Switch

Pagina: 1
Acties:

• Bipolar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:46
Beste,

Ik heb ongeveer een maand geleden een PS3 gekocht waarmee wireless ontvangst geen probleem zou moeten zijn. Nu zit ik 3 verdiepingen boven mijn router en is de connection dusdanig laag dat ik niet het internet op geraak. Tevens wil ik films kunnen kijken via m'n ps3 streamend van m'n computer af.

Nu is mij dus aangeraden door een vriend een "internet switch" te nemen daar mijn router al volgestopt zit met andere LAN-kabels.

Hamvraag:
Als ik een Switch aansluit op de router, en de Switch op zichzelf dan weer op mijn PC en PS3 kan ik dan naast internetten op beiden (tegelijkertijd neem ik aan?) ook HD-films van m'n computer streamen via "gedeelde documenten"?

Lijkt me dat het circeltje dan rond is.

Alvast bedankt!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-03 20:19

DefLite

Why so serious?

Dus je switch op je router en daarop zowel PS3 als PC? Ja dan kan je internetten op beide en HD-films streamen.
Er is verder geen reden om de switch op zichzelf aan te sluiten.

• Bipolar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:46
Ja ik bedoelde het zoals je zei, switch op router, en PS3 en PC op de switch.

Top, meteen even naar de Mediamarkt!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bipolar schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:01:
Beste,

Ik heb ongeveer een maand geleden een PS3 gekocht waarmee wireless ontvangst geen probleem zou moeten zijn. Nu zit ik 3 verdiepingen boven mijn router en is de connection dusdanig laag dat ik niet het internet op geraak. Tevens wil ik films kunnen kijken via m'n ps3 streamend van m'n computer af.

Nu is mij dus aangeraden door een vriend een "internet switch" te nemen daar mijn router al volgestopt zit met andere LAN-kabels.

Hamvraag:
Als ik een Switch aansluit op de router, en de Switch op zichzelf dan weer op mijn PC en PS3 kan ik dan naast internetten op beiden (tegelijkertijd neem ik aan?) ook HD-films van m'n computer streamen via "gedeelde documenten"?

Lijkt me dat het circeltje dan rond is.

Alvast bedankt!
Ik denk dat je een "Ethernet Switch" bedoelt ;) Ethernet is de technologie achter de apparatuur die je voor huis-tuin-en-keuken netwerken gebruikt.

Ethernet werkt volgens een ster topologie, waarbij de kruispunten bestaan uit switches, en ze "sterren" kunnen gewoon pootje-aan-pootje op elkaar aangesloten worden om zo het netwerk te vergroten.

Oftewel: Koop een switch, lus een UTP kabel van de router naar de switch en bouw van daar uit verder ;)
Verder kan je daarmee exact hetzelfde als wanneer je direct op de router aansluit. Met een switch vergroot je alleen het aantal aansluitpunten dat je hebt, qua werking veranderd er niks :)

Edit:
Oh, trouwens, het kan zo zijn dat je een cross-over UTP kabel nodig hebt om de router aan de switch te knopen. Dat is een beetje afhankelijk van of je router of de switch Auto-MDIX ondersteunt. (beide mag ook, maar minstens 1 van twee).
In de regel ondersteunen switches dat wel, maar ik zeg het er voor de zekerheid maar even bij, mocht het niet werken met een reguliere UTP kabel.

Edit2: mocht je het niet zeker weten, koop dan even een crossover kabel erbij.
Als een van beide apparaten wel AutoMDIX ondersteunt zal die de kabel herkennen en er mee werken, wordt het niet ondersteunt, dan werkt het ook omdat je een crossover kabel gebruikt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2009 11:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?