Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik mijn notebook een upgrade gegeven van Vista business naar Windows 7 Professional. In Vista stond Step 7 van Siemens geïnstalleerd. Na de upgrade kreeg ik het volgende bericht, toen ik het programma wilde starten:

"STEP 7 Start (256:131)

Your user rights do not include the use of STEP 7"

Mijn vermoeden was dat dit progamma misschien corrupt geraakt was. Dus ik heb het helemaal verwijderd en vervolgens geprobeerd te herinstalleren. Bij het herinstalleren kreeg ik een melding dat ik de software niet kon installeren op deze windowsversie.

Na wat zoekwerk op google heb ik uiteindelijk een hier versie gevonden die wel wilde installeren.

De installatie is helemaal goed verlopen, maar nu krijg ik weer de zelfde melding als eerst:

"STEP 7 Start (256:131)

Your user rights do not include the use of STEP 7"

Ik ben zowel local- als domain admin, dus aan de rechten kan het niet liggen lijkt mij...?

Heeft iemand dit zelfde probleem ook gehad? Of weet iemand hoe ik het op kan lossen?

Edit: Het gaat trouwens om Windows 7, 32 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik inlog met de lokale Administrator account krijg ik dezelfde melding. Daarnaast ben ik aan het zoeken op het Siemens forum, maar daar is ook bar weinig te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
en als je Run As administrator doet door rechtermuisknop op het icoontje?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:47:
en als je Run As administrator doet door rechtermuisknop op het icoontje?
Nope, maakt niet uit. Maar dat is toch ook het zelfde als wanneer je echt inlogd als lokale Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Je kan altijd, als het nog niet wil werken op windows 7, gebruik maken van VMWare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, ik heb het ook in een virtuele machine staan. Dus een ramp is het niet, maar aangezien ik de komende maanden erg veel moet gaan doen met PLC's, zou het wel handig zijn als het iets meer binnen handbereik lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De gebruiker moet rechten hebben voor siemens spul. Dat is iig bij Siemens PCS7 zo. Denk dat het ook wel bij step 7 zal zijn.

Siemens HMI
Siemens BATCH <-- indien nodig.
MYSQL....WINCC

Je zou even kunnen kijken welke groepen er allemaal aanwezig zijn op je computer.
En word step 7 zal onder Windows 7 ondersteunt?

Ik heb zelf PCS7 V7.0 SP3 draaien via Windows XP mode en dat werkt goed zo ver ik kan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn PC is een usergroup "Siemens TIA Engineer" aanwezig. Hier vallen zowel mijn gebruikers- als mijn Administrator account onder.

Officieel wordt Windows 7 nog niet ondersteund door Siemens, maar op verschillende sites (zoals degene die ik in de start heb gepost) lees je dat mensen het zonder problemen aan de praat hebben gekregen...

Voorheen in XP en Vista heb ik ook totaal geen problemen gehad overigens. Ik heb wel een image van mijn laptop van voor dat ik Windows 7 heb geinstalleerd, maar ik zou het zonde vinden om voor 1 software pakket terug te moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou ook een keertje gaan kijken wat je met auditing op een standje hoger precies nodig hebt aan privileges op je systeem (denk aan Debug, firmware load e.d.).

Door je auditing via secpol.msc een stapje hoger te zetten zou je (naast het gebruik van ProcMon) moeten kunnen achterhalen wajje nog meer nodig bent ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1