Toon posts:

Computer start soms wel en soms niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb hier een computer thuis staan (Paradigit Performer P534), die soms wel opstart en soms totaal niet.
Als de computer wel opstart gaat vista lekker draaien en kan ik alle functies gebruiken van de pc.
Op moment dat ie niet opstart merk je dat ongeveer 10 seconden na het aanzetten. Dan blijft het beeld zwart en gaat de monitor op 'no signal' stand.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere stekkerdoos en ander stopcontact.
- Andere voedingskabels.
- Andere monitorkabels.
- Zonder randapparatuur aan te sluiten opstarten.

Het rare van het verhaal is dat de pc bij de RMA nagekeken is en er geen problemen geconstateerd zijn.
Sterker nog, gisteren heb ik alle gewoon alle laatste updates van Vista gedownload en geïnstalleerd. Hierna de pc nog een keer compleet uit gehad en opnieuw opgestart en alles deed het (Voor de update gaf de pc dezelfde problemen, dus ik gok dat de updates er niks mee te maken hebben).
Maar vanmorgen geeft hij er weer de brui aan. Iemand een idee wat het kan zijn?
Het enige aanknopingspunt wat ik heb is dat ik de stroom vannacht compleet van de pc heb gehad, voorderest heb ik niks meer gewijzigd aan de config.

Groeten,
Christiaan

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 19:54
Mijn eerste gok heeft idd te maken met het feit dat je je pc compleet stroomloos maakt. Het kan zijn dat de batterij op je moederbord niet meer voldoet en je pc daarom in eerste instantie niet lekker opstart.
Het kan ook zijn dat je pc daar simpelweg moeite mee heeft. Ook hier een pc gehad die in de nacht van het stroom af ging en deze kuren vertoonde. Een nieuwe batterij gaf toen geen uitkomst.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 14:57

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Al eens een andere voeding geprobeerd?

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-02 23:39
Ik heb hier heel soms ook nog wel eens last van.
Het lag toen aan mijn grafische kaart. Die ging gewoon niet aan (de ventilator ging niet draaien). (alles was net nieuw)

Toen een andere voeding geïnstalleerd, waarna hij het nog niet echt goed deed.

Daarna nog een keer alle draadjes overnieuw erin gedaan, en de oude voeding er weer op gezet. Toen had ik opeens geen problemen meer. Heel soms doet hij het nog een keertje niet, maar ik kon ook niet echt het probleem vinden.

Dus al hij het nog een keer niet doet, moet je even kijken of je grafische kaart fan wel gaat draaien!

Verwijderd

Topicstarter
De batterij heb ik vervangen, maar die geeft nog geen verbetering. Ik ga de nieuwe modem nog even proberen.
Thanx voor de hulp!

Verwijderd

hmmm vaag. Ik heb precies dezelfde problemen nadat ik Windows 7 Ultimate geinstalleerd had, ik begon al aan mijn hardware te twijfelen maar het moment waarop het gebeurde vind ik persoonlijk te opvallend! De eerste paar keren geen opstarten prima (na de install van windows 7), maar na een tijd de pc niet gebruikt te hebben was mijn enige oplossing om de rest spanning te verwijderen.

Inderdaad ook problemen dat de pc wel aanging, maar dat voor de rest niks doorstarten (keyboard ->G15 deed niks, monitor signaal op stand-by).

Ook start Windows 7 soms niet door, een reboot lost het probleem dan wel op. Het probleem heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 14:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kom je nu wel of niet door de POST heen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden hoor. Vorige week de voeding doorgemeten en die bleek maar 2/3 van z'n maximum watts te geven. Dus nieuwe voeding erin en het beestje heeft geen problemen meer.

Groeten en bedankt!

@Boeing767: Misschien ook bij jou een interessante optie?
Pagina: 1