Tuner met bluetooth ?

Pagina: 1
Acties:

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Ik ben elektronicaleek, maar vraag me het volgde af:

Ik heb hier een miniketen van JVC, met 2 luidpsprekers en 1 centrale 'bak', met cassette (half kapot), cd, radio, ... Mijn vraag is als ik dat centraal element weg kan gooien, en een nieuwe tuner kan kopen. Dit wil ik, voor de handigheid (ik zoek een klein bakje ipv nu die lompe bak), én ook omdat ik bluetooth wil (laptop/gsm afspelen zonder draden). Dit blijkt niet zo eenvoudig te vinden in winkels .... Losse tuners (dan nog zonder bluetooth) kosten blijkbaar ook veel geld, zeker als je het klein én kwaliteitsvol wil.

Hierbij komt dus ook dat ik mijn huidige luidsprekers graag wil behouden, die zijn echt zalig vind ik.
Maar blijkbaar is het ook niet zonder gevaar om een losse tuner aan te sluiten op boxen van 'onbekende origine'.
Het zijn dus 2 x 60 Watt 4 Ohm luidsprekers...

De hoop om zo een toestel te vinden, voor een deftige prijs (300 euro o.i.d.) begin ik zo langzamerhand op te geven. Iemand misschien opmerkingen?

Dag

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Je moet dan ook geen tuner hebben, maar een versterker. Een tuner aansluiten op luidsprekers gaat niet werken. Er zijn heel mooie tuner/versterkers, die noemen we meestal receiver. Zoiets bestaat misschien ook wel met afspeelmogelijkheid via bluetooth.

Alleen zijn die dingen doorgaans wel 43 cm breed, dus als je een 'klein' bakje zoekt in plaats van de 'lompe' die je nu hebt, dan gaat dat niet werken. Je hebt nu namelijk een 'miniketen' en als je dat al lomp vindt, dan wordt het wel lastig...

Punctuality is the politeness of kings

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

uit mijn hoofd weet ik dat Teac een klein formaat receiver heeft. Denon volgens mij ook, wellicht dat je met deze namen iets verder komt. bluetooth gaat wel lastig worden ben ik bang...

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Voor zover ik weet is de Marantz SR-6004 een van de eerste receivers met Bluetooth. Maar om nou €1000 uit te geven aan een 7.1 receiver als je dit niet nodig hebt is ook een beetje overdreven. Ik zou eerder voor een losse Bluetooth receiver met audio-uitgangen gaan dan. Koop daar een losse stereo-versterker bij en sluit de Bluetooth ontvanger op een audio-ingang van de versterker aan en je bent klaar.