Ik constateer dat de HTC HD2 ongecontroleerd met internet verbinding maakt. Ik wil dit niet en ik wil dat ik zelf kan instellen wanneer de HD2 verbinding met het internet maakt. Nu kost dat zo ongemerkt geld.
Ik had gedacht de adviezen in hoofdstuk 9 van de handleiding te kunnen volgen:
“Uw telefoon instellen voor automatische uitschakeling van Wi-Fi Wi-Fi vergt veel van de batterij. Schakel Wi-Fi met de hand uit
wanneer deze niet wordt gebruikt. U kunt uw telefoon ook zo instellen dat Wi-Fi uitgeschakeld wordt na een gespecificeerde timeoutperiode.
1. In het Beginscherm gaat u naar Instellingen en tikt u vervolgens
op Menu > Alle instellingen.
2. Tik op Verbindingen > Wi-Fi en vervolgens op de knop Draadloze
netwerken.
. Tik in het scherm Draadloze netwerken configureren op Menu >
Geavanceerd.
. Selecteer de time-outperiode voor het automatisch uitschakelen
van Wi-Fi wanneer uw telefoon niet verbonden is met een
draadloos netwerk.”
De instelling zoals vermeld onder het laatste liggende streepje over het instellen van een time-outperiode tref ik niet aan.
Op uw website staat in het onderdeel Ondersteuning/Vragen/verbindingen en internet vermeld:
“Hoe schakel ik de 3G/GPRS-gegevensverbinding uit?
Volg onderstaande stappen om zeker te zijn dat de telefoon nooit verbinding maakt met een GPRS/3G-gegevensverbinding.
1. Ga naar Start > Instellingen > Menu > Alle instellingen > Verbindingen > Verbindingen
2. Tik op Een nieuwe modemverbinding toevoegen, kies bij Kies een modem de optie Mobiele verbinding (GPRS) > noem van de verbinding "Offline" > Tik op Volgende.
3. Voer bij het tekstvak Naam toegangspunt "Offline" in en tik op Volgende.
4. Tik op de volgende pagina op Voltooien.
5. Tik in het tweede menu Verbindingen op Bestaande verbindingen beheren, kies "Offline" en klik op OK.
Ik heb dit advies opgevolgd en de telefoon zo ingesteld.
Op mijn telefoon heb ik als internetverbindingen:
- KPN mobiel internet
- Offline (ingesteld conform uw advies), geactiveerd.
Ook is de telefoon verbonden met een router voor wlan.
Ik stel echter vast dat desondanks de telefoon gewoon verbinding met mijn provider maakt. Die verbinding wordt ook gemaakt als er verbinding is met het wlan (ik stel dit vast aan de hand van het verbruikoverzicht van de provider)
Hoe kan ik de HD2 zodanig instellen dat niet ongecontroleerd onbeperkt verbinding met het internet is. Als er verbinding is met het wlan dan mag enkel verbinding met het wlan-internet plaatsvinden en niet via de mobiele provider en als er geen wlan-verbinding is dan mag enkel met de mobiele provider contact gemaakt worden als ik deze heb geactiveerd.
Weet iemand hoe dit is in te stellen? Bedankt alvast.
Ik had gedacht de adviezen in hoofdstuk 9 van de handleiding te kunnen volgen:
“Uw telefoon instellen voor automatische uitschakeling van Wi-Fi Wi-Fi vergt veel van de batterij. Schakel Wi-Fi met de hand uit
wanneer deze niet wordt gebruikt. U kunt uw telefoon ook zo instellen dat Wi-Fi uitgeschakeld wordt na een gespecificeerde timeoutperiode.
1. In het Beginscherm gaat u naar Instellingen en tikt u vervolgens
op Menu > Alle instellingen.
2. Tik op Verbindingen > Wi-Fi en vervolgens op de knop Draadloze
netwerken.
. Tik in het scherm Draadloze netwerken configureren op Menu >
Geavanceerd.
. Selecteer de time-outperiode voor het automatisch uitschakelen
van Wi-Fi wanneer uw telefoon niet verbonden is met een
draadloos netwerk.”
De instelling zoals vermeld onder het laatste liggende streepje over het instellen van een time-outperiode tref ik niet aan.
Op uw website staat in het onderdeel Ondersteuning/Vragen/verbindingen en internet vermeld:
“Hoe schakel ik de 3G/GPRS-gegevensverbinding uit?
Volg onderstaande stappen om zeker te zijn dat de telefoon nooit verbinding maakt met een GPRS/3G-gegevensverbinding.
1. Ga naar Start > Instellingen > Menu > Alle instellingen > Verbindingen > Verbindingen
2. Tik op Een nieuwe modemverbinding toevoegen, kies bij Kies een modem de optie Mobiele verbinding (GPRS) > noem van de verbinding "Offline" > Tik op Volgende.
3. Voer bij het tekstvak Naam toegangspunt "Offline" in en tik op Volgende.
4. Tik op de volgende pagina op Voltooien.
5. Tik in het tweede menu Verbindingen op Bestaande verbindingen beheren, kies "Offline" en klik op OK.
Ik heb dit advies opgevolgd en de telefoon zo ingesteld.
Op mijn telefoon heb ik als internetverbindingen:
- KPN mobiel internet
- Offline (ingesteld conform uw advies), geactiveerd.
Ook is de telefoon verbonden met een router voor wlan.
Ik stel echter vast dat desondanks de telefoon gewoon verbinding met mijn provider maakt. Die verbinding wordt ook gemaakt als er verbinding is met het wlan (ik stel dit vast aan de hand van het verbruikoverzicht van de provider)
Hoe kan ik de HD2 zodanig instellen dat niet ongecontroleerd onbeperkt verbinding met het internet is. Als er verbinding is met het wlan dan mag enkel verbinding met het wlan-internet plaatsvinden en niet via de mobiele provider en als er geen wlan-verbinding is dan mag enkel met de mobiele provider contact gemaakt worden als ik deze heb geactiveerd.
Weet iemand hoe dit is in te stellen? Bedankt alvast.