Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Info Gezocht] Compatible Inkt Cartridges

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:21
Beste Tweakers,

Recentelijk ben ik de mogelijkheid aan het onderzoeken voor het opstarten van een webshop voor het verkoop van (vooral) compatible ink cartridges, beter bekend als namaak cartridges. Het is perfect legaal, en de lage prijzen maken het een business waar geen fortuin voor nodig is om in te stappen. Ik heb affiniteit met hardware, ontwikkelingssoftware en webscripting (CMS systems), maar op het onderwerp van printers heb ik geen geavanceerde kennis.

Er zijn echter een aantal onderwerpen waar ik de afgelopen 2 weken tot 4 á 5 uur 's ochtends informatie over zoek (zie topic post-tijdstip), en dat gecombineerd met een Universitaire opleiding. Graag wil ik jullie hulp daarbij vragen! Indien jullie iets kunnen delen met mij over één van de onderstaande onderwerpen, aarzel niet! :9~

Cartridge Type Lijst
Het is uiteraard erg nuttig om een lijst te hebben met alle cartridge types per merk. Zo weet je om welke artikelen je moet aanbieden / vragen bij een leverancier. HP heeft haar inkt cartridges heel netjes op één pagina staan, Epson en Canon helaas niet. Enig idee hoe ik eraan kan komen? De fabrikanten mailen lijkt mij logisch, daar ga ik morgen mee beginnen.

Statistieken Omtrent Populariteit Cartridge Type / Printer Model
Indien iemand statistieken of uit elk ander soort bron kan tonen welke cartridge types van welk merk het meest verkocht worden, zou dat ontzettend nuttig zijn. Wat natuurlijk ook erg aantrekkelijk is om te weten, is welke printermodellen het meest worden verkocht, en wie de grote spelers zijn op de printermarkt (next to Epson, HP, Canon en Brother). Ik ga geen printers verkopen, maar zo kun je een rationele voorraad ratio beheren.

Goede Suppliers / Bekende Spelers Compatible Inkt Markt (leveranciers)
Momenteel heb ik een aantal leveranciers gevonden die erg professioneel omgingen met mijn quota verzoeken, en de nodige certificaten bezitten. Ik kan hiermee een huismerk beginnen met logo en design op alle doosjes. Het probleem is echter dat geen één fabrikant/distributeur die ik tot nu toe heb gevonden, circa 80% van alle cartridge types van één van de bekende merken (hp, canon, epson, brother) kan leveren. Dit houdt in dat de ontbrekende cartridges dan weer bij andere leveranciers ingekocht moeten worden, als gevolg -> inconsistente kwaliteit in huismerk. Momenteel heb ik www.inktec.com op het oog (mét NL distributeur). Kennen jullie een interessante fabrikant/leverancier?

Toners
In de toekomst zal ik ook compatible Toners aanbieden. Ik weet echter nog minder over dit onderwerp, iemand ervaringen met compatible toners? Bekende klachten? Slechte markt?

Anything Else
Alles wat je maar kan delen met ons over dit onderwerp stel ik op prijs! Tips? Kritiek? Verhalen? Ervaring? Technische must-knows? Connecties? Deel het met me! :>

• Faloude
Niet zo verlegen.. ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dude, je wilt dus gratis bedrijfsinformatie krijgen voor je eigen bedrijfje? Waar zoek je eigenlijk, want dat geef je niet aan. Maar dit soort informatie is vaak of bedrijfsgeheim, of vraagt tijd van een expert waar je voor moet betalen.

Heb je wel een marktonderzoek gedaan/laten doen voor de vraag naar weer een huismerk? Hoe ga je de kwaliteit van je leveranciers garanderen? Als ik eerlijk ben, vermoed ik dat je vooral door enthousiasme wordt gedreven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Faloude
Bedankt voor je reactie! Wat ik precies zoek staat eigenlijk in elk alinea. Het klopt dat er veel mensen zijn die € 170 p/u rekenen voor antwoorden op zulke vragen. Als er echter een kans is dat je enkele vragen beantwoord kan krijgen op een toffe gratis forum als deze, is het op zijn minst de moeite waard. Mocht er absoluut niets van kloppen is het alsnog nuttig geweest.

Het zit allemaal nog in zijn kinderschoentjes dus met onderzoek ben ik nog bezig. Ik ben heus niet bang om geld uit te geven hoor, ik zoek momenteel ook een bedrijf die grootschalig enquetes uitvoert, maar mocht iemand uit ervaring o.i.d. weten welke cartridge types of printers veel worden verkocht is dat natuurlijk leuk meegenomen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is niet helemaal de bedoeling. Een bedrijf opzetten is niet iets dat je even via het forum doet, zeker niet als je ons in feite vraagt even je businessplan op te stellen en jouw netwerk te regelen.
Dit topic gaat daarom ook op slot.

Dit topic is gesloten.